(Interviu) Valentina Șveț despre prima campanie Google Ads: așteptări, impresii, rezultate

Valentina Șveț este absolventă a Școlii de Google Adwords, iar de aproape jumătate de an reușește să pună în aplicare cunoștințele acumulate la cursuri într-o companie autohtonă. În acest mic interviu, a împărtășit cum e să înveți Google Ads, ce a urmat după absolvirea cursului și ce oportunități aduce această specialitate.

Când și cum a fost prima ta interacțiune cu publicitatea Google Ads?

Despre Google Ads, ca și instrument de promovare, am aflat cu foarte puțin timp înainte de a veni la curs. Inițial am aflat ceva informații din online, însă nu am îndrăznit niciodată să setez o campanie. Pot spune că am venit la curs cu un nivel zero, iar după primele săptămâni de curs deja vedeam primele rezultate. Prima campanie setată la curs mi-a adus trafic pe site, interacțiuni și conversii. Asta m-a bucurat enorm și m-a motivat să cunosc și mai de bine acest instrument de promovare pe Google, să obțin profit maxim din el.

Ce a urmat după curs? Ce rezultate ai reușit să obții la job?

Primul lucru pe care l-am făcut chiar după primele ore de curs, a fost să discut cu directorul despre ce modificări e nevoie de făcut pe site-ul companiei, întrucât acesta nu era prietenos cu utilizatorii și nici cu Google. Ulterior, datorită acestor optimizări și reclamelor setate în Google au crescut numărul de vizitatori pe site și apoi au crescut și vânzările - cele mai valoroase și așteptate rezultate pentru noi.  

Un mentor are un rol primordial în formarea noastră ca specialiști. Cum interacționezi cu mentorul Tudor Plăcintă după terminarea cursului? Dar cu ceilalți colegi de curs?

Cu colegii de curs interacționăm periodic în grupul de pe facebook, care a fost creat în special pentru noi. Voi fi sinceră! Inițial, nu m-am așteptat ca Tudor să fie atât de receptiv și deschis după absolvirea cursului, însă acum știu sigur că pot apela la el oricând, cu orice întrebare legată de Google Ads. După curs am avut unele neclarități tehnice de gestionare a bugetului, iar Tudor a fost foarte răbdător și mi-a explicat totul foarte clar. 

Cum și de ce ai decis să urmezi un curs Google Ads?

Compania noastră era în căutarea unei persoane care ar deține aceste cunoștințe, dar totul era mai mult la nivel de discuție. Într-o zi, directorul mi-a propus să urmez eu aceste cursuri, fiind încrezut că voi face față. Acest lucru chiar s-a întâmplat, mai ales că îmi doream și eu foarte mult acest lucru. Când am venit la curs toate cunoștințele mele erau amestecate, aveam și o sumedenie de întrebări. Dar informația pe care a împărtășit-o cu noi Tudor la cursul de Google Ads a depășit așteptările și întrebările mele. Mai mult, acum pot și desinestătător să analizez și să filtrez informația despre acest instrument de promovare în motoarele de căutare.

Apropo, mai revii la notițele făcute în timpul cursului? Care sunt sursele tale de informare acum?

Desigur, revin la notițele de la curs ori de câte ori am nevoie, dar urmăresc și fiecare postare apărută pe blog sau pagina de facebook a Școlii Google Adwords. Eu mereu am apreciat și învățat din practică și din exemplele reale. Cel mai mult mă bucur că, în articolele de pe blog sunt descrise nemijlocit momentele  și detaliile cu care se poate ciocni o persoană activând în acest domeniu. Pe blog sunt aduse exemple și sunt arătate screen-uri, care te ajută foarte ușor să înțelegi cum trebuie de setat corect sau unde să cauți greșeala când ceva nu merge așa cum te aștepți. Consider că blogul este mai mult decât un ghid Google Ads pentru începători și recomand să îl urmărească și cei care deja au ceva experiență, pentru că detaliile chiar fac diferența. 

Cui ai recomanda să urmeze cursurile de publicitate Google Ads și de ce?

Aș recomanda fiecărei persoane care este implicată în business și are nevoie de clienți din mediul online - directori, manageri și șefi în marketing, să urmeze cel puțin un curs Google Ads. Chiar dacă aceste persoane, probabil că nu vor seta publicitate pe Google, ele vor fi capabile să înțeleagă mecanismul de lucru al acestui instrument și își vor adapta strategia de promovare la tendințele pieței. Celor care vor o specialitate interesantă și bine plătită, le sugerez să beneficieze de această oportunitate, pentru că spre asta mergem - virtualizăm realitatea, iar joburile și afacerile nu sunt o excepții. 

Mulțumim Valentina și îți urăm succese mari și cât mai multe conversii! 

Care-i istoria ta în Google Ads? Scrie-ne și noi o facem publică. Așteptăm răvașe pe info@boomerang.md ;) 

Vă sugerăm să lecturați și:

Top 10 greșeli în publicitatea Google Ads

Prima și cea mai frecventă greșeală e atunci când se creează o singură campanie publicitară și un singur grup de anunțuri. Este recomandat...

Citește mai mult 04.06.2019 966

Checklist: 10 PUNCTE importante pentru verificarea corectitudinii setării campaniilor Google ADS

Am conceput acest ghid pentru a fi suport informațional de încredere pentru orice specialist Google Ads, care vrea să fie sigur de calitatea lucrului pe care îl livrează, dar și pentru cealaltă baricadă - compania client.

Citește mai mult 27.03.2019 1042

20 motive de ce trebuie să vii la un Curs Practic de Google Ads pentru începători

Astăzi e cel mai potrivit moment să aplici la un Curs Practic Google Ads pentru începători. Indiferent de domeniul tău de activitate, acest curs îți oferă posibilitatea să descoperi și să utilizezi cu succes instrumentele de creare a publicității în Google.

Citește mai mult 18.02.2019 1723