Top 10 greșeli în publicitatea Google Ads

Ca în oricare domeniu, există și în Google Ads acel “noroc chior” și câteva greble cu care inevitabil se întâlnește fiecare specialist. Despre noroc e mult de povestit, dar despre greble, noi știm exact unde sunt și cum pot fi evitate. Dacă ești la început de cale în publicitatea Google Ads, îți dorim să te întâlnești cu norocul tău cât mai degrabă, iar noi îți prezentăm cele 10 greșeli universale la setarea publicității Google Ads,  găsești mai jos.

#1. Cont fără structură
 

Prima și cea mai frecventă greșeală e atunci când se creează o singură campanie publicitară și un singur grup de anunțuri. Este recomandat, ca un cont Google Ads să simuleze structura site-ului web. Asta înseamnă că, dacă pe site-ul promovat există cinci categorii de produse, trebuie să fie creată o campanie cu cinci grupuri de anunțuri (câte unul pentru fiecare produs). În plus, dacă trebuie să faci campanii de promovare pentru mai multe țări sau limbi, cum ar fi limba română și rusă, atunci trebuie să creezi două campanii, câte una pentru fiecare limbă. Dacă adaugi toate cuvintele cheie și anunțurile într-un singur grup, nu vei avea suficient control asupra unui număr de factori care ar putea afecta rentabilitatea acestora.

#2. Adăugarea cuvintelor cheie generale
 

Să presupunem că un magazin online care vinde diverse categorii de bunuri, dintre care una este aparate foto. Un specialist Google Ads începător va folosi cuvântul "aparat foto" drept cuvânt cheie. Acest cuvânt cheie ca fi considerat de către Google general, deoarece nu implică acțiuni sau detalii despre modelul sau alte funcții. Nu există, de asemenea intenții precum "de vânzare", "cumpărare", "comandă" și așa mai departe. Dintr-o astfel de solicitare, nu este clar dacă publicul este interesat să cumpere sau se familiarizează cu produsul. Prin urmare, este necesar să elaborăm cu atenție lista de cuvinte cheie, înainte de lansarea campaniilor de publicitate în Google Ads.

#3. Alegerea greșită a tipurilor de potrivire pentru cuvintele cheie
 

Dacă nu este specificat tipul de potrivire a cuvintelor cheie, atunci este setată potrivirea amplă în mod automat. Cuvintele cu potrivire amplă, vor genera apariția anunțurilor pentru orice interogare care, în opinia Google, este asociată cu acel cuvânt cheie, chiar dacă conexiunea cu subiectul este foarte slabă. Acest lucru poate duce la pierderea semnificativă a bugetului. Prin urmare, ori de câte ori este posibil, utilizează toate tipurile de conformitate: exactă, expresie sau modificatorul potrivirii ample.

#4. Lipsa cuvintelor cheie negative
 

Cuvintele cheie negative sunt cele care împiedică afișarea anunțurilor pentru termenii care nu se potrivesc cu serviciile sau produsele companiei. Tot ele te asigură că anunțurile nu sunt afișate pentru solicitări irelevante, care nu sunt direct legate de produsele și serviciile promovate.

Înainte de setarea campaniei, în timp ce pregătești și grupezi cuvintele cheie, colectează aparte și principalele cuvinte negative. Poți întocmi o singură listă de cuvinte cheie per cont, dar poți lucra  mai eficient setând liste separate per fiecare campanie și grupuri de anunțuri. Totuși, după lansarea campaniei este important să verifici termenii de căutare, pentru a exclude toate căutările irelevante, întrucât la setare campaniei s-ar putea să îți scape unele din ele.

#5. Copierea anunțurilor străine
 

Prezența în top nu va arăta bine dacă anunțul tău va fi aproape identic cu cel al concurenților. Analizează ce oferă concurenții tăi și creează anunțuri unice pentru publicul potențial astfel încât să te poată distinge de ceilalți. Poți atrage atenția prin plasarea prețului de produs sau serviciu, fie ofertă unică sau gratuități. Evită caracterele speciale, greșelile gramaticale și de ortografie, deoarece acești factori vor duce la o scădere a calității anunțului. De asemenea, asigură-te că și cuvântul cheie este menționat în primul titlu, descrierea anunțului și în adresa URL afișată.

#6. Alegerea unei pagini de destinație nereușite
 

Ideal ar fi ca, fiecare anunț ar trebui să conducă utilizatorii către o anumită pagină de destinație pe site. Prin urmare, trebuie să te asiguri că pagina de destinație într-adevăr face  referire la produsul / serviciul promovat în anunț. De exemplu, dacă faci publicitate "cele mai ieftine flori din regiune" nu trimite potențialul client la pagina "Despre noi" sau la pagina de contact. În loc să încurajezi utilizatorii să te contacteze, condu-i exact la produsul / serviciul pe care îl caută.

#7. Interpretarea eronată a indicatorilor de calitate
 

La început, mulți dintre noi consideră că poziția unui anunț pe pagina cu rezultatele căutării este determinată numai de cât de mare este suma licitată. Și cu cât licitezi mai mult, cu atât mai sus va apărea și anunțul tău. Dar, în realitate, poziția de pe pagină depinde în mare măsură de Scorul de Calitate. Trebuie să înțelegi ce este și cum să îl îmbunătățești dacă dorești ca bugetul pentru publicitatea pe Google să fie cheltuit cât mai eficient posibil. Formula este simplă, scorul de calitate înalt  = costul redus per clic. Prin setarea coloanelor, poți adăuga coloana "Scor de calitate" la nivel de cuvinte cheie. Și ține-l mereu în vizor!

#8. Lipsa extensiilor
 

O altă greșeală obișnuită printre specialiștii de publicitate Google Ads este subestimarea extensiilor. Extensiile sunt un instrument gratuit pe care îl poți utiliza pentru a obține mai mult spațiu în rezultatele căutării și pentru a micșora vizual concluziile concurenților. Îți recomandăm să adaugi toate extensiile posibile și relevante afacerii tale pentru o apariție mai memorabilă și un CTR mai mare.

#9. Lipsa analizei și a scopurilor țintă
 

Dacă nu urmărești ce fac utilizatorii accesând site-ul și nu vrei să știi dacă fac ei ceva în general pe site, atunci de ce mai afișezi anunțuri și să cheltui bani?

Sistemul Google Analytics poate fi util chiar dacă nu utilizezi canale de trafic plătit. Cel puțin poți avea următoarele date: durata și profunzimea vizitei, rata de respingere, urmărirea conversiilor, calea utilizatorului pe site, analiza canalelor de vânzări, secvențele multi-canale și așa mai departe.

#10. Nu se ia în considerare versiunea mobilă a site-ului
 

La lansarea unei campanii Google Ads, asigură-te că site-ul este afișat corect pe toate tipurile de dispozitive, în special pentru versiunea mobilă. Campania Google Ads de fapt nu vinde independent nimic, până la urmă aceasta este sarcina site-ului. Versiunea mobilă a site-ului spre care ați direcționat campania publicitară ar trebui să fie cât mai user-friendly. Eliminați toate erorile și deficiențele, dacă există. La fel, în timpul optimizărilor nu uitați de ajustarea bugetelor pentru acest tip de dispozitiv.

Să ai spor!

 

Vă sugerăm să lecturați și:

Studiu de Caz: Cum să dublezi vânzările atunci când micșorezi bugetul de 2 ori?

Dynamic Search Ads (DSA) - campaniile de acest tip se recomandă a fi implementate pentru site-uri de e-commerce sau site-uri mari și foarte mari, cu peste zece mii de produse.

Citește mai mult 27.05.2019 951

Ce trebuie să știi despre SEO, Google ADS și Analytics?

Indiferent de domeniul de activitate, prezența pe Google a oricărei companii sau afaceri este obligatorie! Iar poziția pe Google trebuie să devină un punct forte! De ce?

Citește mai mult 18.03.2019 3565

Checklist: 10 PUNCTE importante pentru verificarea corectitudinii setării campaniilor Google ADS

Am conceput acest ghid pentru a fi suport informațional de încredere pentru orice specialist Google Ads, care vrea să fie sigur de calitatea lucrului pe care îl livrează, dar și pentru cealaltă baricadă - compania client.

Citește mai mult 27.03.2019 1041