Ce este Google Ads?

 

Îți propunem să faci un mic exercițiu de imaginație. Cum ar fi să poți să le “vorbești”  clienților tăi, anume în acel moment când ei au nevoie de produsul sau serviciul tău?! Tocmai asta vrei, nu?  Google Ads este cel mai simplu mod de a face acest lucru.

Ce este Google Ads?

Google Ads este instrumentul de promovare oferit de Google care poate fi util la orice etapă de dezvoltare a proiectului și se integrează ușor în oricare strategie de marketing. În multe alte articole de specialitate vei găsi și termenul Google Adwords, asta pentru că până nu demult așa și se numea acest instrument.

În comparație cu alte instrumente de marketing, Google Ads este una din cele mai bune surse de trafic calitativ. Mai mult, este potrivit pentru toate tipurile de companii - fie ele holdinguri sau afaceri mici.

In ansamblu, platforma Google Ads funcționează  ca o licitație - licitezi bani pentru click-uri. Dar atenție…  nu de fiecare dată cea mai bună ofertă câștigă. Pentru a oferi o experiență mai bună utilizatorilor săi, Google combină oferta financiară cu scorul de calitate al companiei, adică eficiența reclamei tale anterioare.

Principiul de funcționare

Principiul de funcționare Google Ads este relativ simplu. Creezi un anunț care trebuie să conțină cuvinte cheie legate de produsele sau serviciile tale. Exemplu: Ai un mic magazin de produse pentru animale de companie. Cuvintele cheie relevante ar fi: mâncare pentru câini, produse pentru animale, zoo magazin în Chișinău.

Atunci când potențialii clienți vor căuta în Google informații despre produse pentru animalele lor de companie, sistemul le va afișa site-ul tău lângă rezultatele căutării. Îi va rămâne să facă doar click pe link-ul tău. Simplu nu?

Pentru a depista și selecta cuvintele cheie relevante, puteți utiliza Planificatorul de cuvinte - serviciu oferit de Google Ads.

Doar Avantaje

Simplu și Rapid

Nu ai nevoie de cunoștințe speciale pentru a lucra cu platforma de publicitate Google. Iar primii vizitatori pe site îi poți avea în mai puțin de o oră după setarea primei campanii.

Controlezi tot procesul

Ai posibilitatea să ajustezi zilnic sau de câte ori e nevoie - bugetul, publicul țintă, regiunea geografică sau textul anunțului pentru a ținti cât mai exact în viitorul tău client.

Nu vinzi? Nu plătești!

După noi, cea mai rezonabilă cheltuială pentru publicitate. Vei plăti doar pentru click-ul sau vizualizarea care va aduce potențialul client mai aproape de tine.

Tipuri de campanii Google Ads

Pe cât este de simplu în utilizare pe atât este și de versatil în opțiuni. În dependență de produs, serviciu și nișa de activitate, ai la dispoziție peste 15 tipuri de reclamă Google. Cele mai populare, principale și verificate de noi în timp sunt:

#1. Google Ads Search

Campaniile de tip Search bazate pe cuvinte cheie te ajută să plasezi anunțul tău în primele rezultatele ale căutărilor clienților tăi, în funcție de cuvintele introduse de către aceștia în motorul de căutare.

#2. Google Ads Display

Campaniile de Display îți permit plasarea diferitelor formate de anunțuri - text, imagine, gif, html în cadrul milioanelor de website-uri vizitate de către publicul tău țintă. În acest mod, te poți asigura că ești prezent acolo unde sunt și potențialii sau actualii tăi clienți.

#3. Google Ads Remarketing

Prin campaniile Google Ads Remarketing îți urmărești cu bannere, la propriu, utilizatorii care au accesat anterior site-ul. Acest tip de reclame este un fel de “etapa II” pentru o campanie de Search sau Display.

#4. YouTube Ads

Materialele publicitare de tip video pot fi plasate în cadrul website-ului YouTube. Persoanele care vizionează conținutul acestui site vor intra în contact cu o serie de spoturi video destinate promovării unui business, produs, serviciu sau a unei idei.

Este eficient Google Ads?

Înainte de a te aprofunda în modul tehnic în care lucrează Google Ads, îți recomandăm să definești și să înțelegi foarte clar care sunt obiectivele afacerii tale. În cazul în care obiectivul tău este să crești numărul de vizitatori, conversii pe site-ul tău, atunci Google Ads poate fi un instrument util pentru tine.

Conversia este acea acțiune, când un utilizator interacționează cu anunțul tău, după care efectuează o acțiune valoroasă pentru afacerea ta, cum ar fi cumpărătură în magazin, înscrierea la cursuri, programarea la consultație sau efectuarea unui apel.

Succesul tău în Google Ads poate fi determinat de o serie de factori, incluzând (dar fără a se limita la aceștia):

  • Cât de competitive sunt cuvintele cheie pe care licitezi
  • Calitatea anunțurilor și al îndemnurilor la acțiune
  • Suma de bani pe care o cheltui și strategia de licitare
  • Calitatea site-ului sau paginilor de destinație finale

 

În loc de Concluzie

Google Ads este potrivit pentru orice tip de afacere, indiferent background sau mărimea cifrei de afaceri. Cu acest instrument obții vizibilitate și vânzări aproape imediat și plătești doar pentru click sau vizualizare. Este simplu în utilizare și tu ești cel care controlezi tot procesul.

Vă sugerăm să lecturați și:

20 motive de ce trebuie să vii la un Curs Practic de Google Ads pentru începători

Astăzi e cel mai potrivit moment să aplici la un Curs Practic Google Ads pentru începători. Indiferent de domeniul tău de activitate, acest curs îți oferă posibilitatea să descoperi și să utilizezi cu succes instrumentele de creare a publicității în Google.

Citește mai mult 2019-02-18 5547

11 instrumente testate și recomandate pentru un specialist Google Ads

De la apariția publicității PPC au fost inventate și reinventate o suită de  instrumente, care au menirea să ne ajute zilnic să depășim provocările din mediul online.

Citește mai mult 2019-02-11 4260

Prima Ta Campanie Google Search

Suntem aici să te ghidăm și să-ți împărtășim mici secrete care te vor ajuta în experiența ta Google Ads chiar de la prima campanie. Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am învățat pe parcursul anilor, că fiecare campanie începe cu un check-list.

Citește mai mult 2019-02-08 3588