Există două lucruri la care fiecare antreprenor sau marketer ar trebui să se gândească, pentru a avea succes cu afacerea sau produsul lor.
- Cum oferi ceva ce oamenii vor, la prețul pe care aceștia îl doresc?
- Cum faci ca oferta ta să ajungă la acești oameni?
Majoritatea antreprenorilor încep o afacere pentru că sunt capabili, competenți sau foarte buni pe o nișă anumită. Ei cunosc piața și sunt dispuși să ofere ceea ce aceasta cere.
În etapa 2, însă, lucrurile devin mai complicate. Cum faci ca oferta ta să ajungă în fața oamenilor potriviți? Adică cum îți promovezi eficient afacerea?
Azi vom analiza câteva moduri foarte simple de a-ți promova produsele. Ai putea implementa aceste strategii fără să ai nevoie de expertiză sau de o investiție foarte mare.
Iar dacă căuta-i noi metode pentru a ajunge la audiența ta, ești la locul potrivit.
De multe ori, afacerile sunt începute ca o încercare de a face ceva mai bun decât ceea ce există pe piață. Aceeași abordare este valabilă și pentru promovare.
Când vine vorba despre orice platforme de promovare, de obicei, două dintre cele mai importante platforme vor capta 90% din concurență. În loc să fii la mediu pe mai multe platforme, este mai bine să identifici un canal și să-l te promovezi până ajungi cel mai bun.
Pentru a reuși, e nevoie să vezi mai întâi ce fac concurenții tăi. Sunt prezenți pe Google? Dacă da, cu ce mesaj? Au un site atrăgător? Dacă da, ce anume face acel site deosebit?
Ia-ți timp pentru a face o analiză mai amplă și fă lucrurile mai bine decât o fac ei.
Mai mult de jumătate din potențialii clienți, vizitează un site web după ce au citit recenzii pozitive despre afacere, iar mai mult de trei sferturi dintre ei au încredere în recenzii, atât cât au încredere într-o recomandare personală.
Recenziile creează încredere și credibilitate pentru afacerea ta și au foarte multă greutate. Poți să le utilizezi și pe site-ul tău web, în mod specific acasă. Dar acesta nu este singurul lucru pentru care recenziile sunt bune. De asemenea, ele cresc ratingul motorului de căutare, ceea ce duce la creșterea traficului pe site. De ce? Deoarece motoarele de căutare recunosc valoarea recenziilor clienților.
Pentru a colecta recenzii, pur și simplu configurează-ți lista cu ajutorul instrumentului Compania mea pe Google și alte referințe care fac recenzii, apoi trimite linkurile către clienții tăi cu solicitarea de a lăsa o recenzie.
Trăim într-o lume predominant digitală, dar promovarea afacerii tale la evenimente offline încă este un mod minunat de a crește.
De cele mai multe ori, consumatorii nu iau decizia de a cumpăra doar pe baza unui singur anunț sau mesaj. În medie, consumatorii trebuie să fie expuși la mesajele unui brand de șapte ori, înainte de a cumpăra produsul sau serviciul dat. Aceștia adună informații de pe diverse canale și le depozitează în subconștientul lor până a lua decizia finală.
De aceea, este foarte important ca mesajul pe care îl transmiți pe fiecare din platforme să fie coerent și convingător. Pentru că coerența face ca mesajele să aibă impact și astfel probabilitatea de conversie crește.
Participă la acele evenimente la care se află publicul țintă. De exemplu, dacă te orientezi către un public la scară mare, fii prezent la expozițiile care au loc la Moldexpo. Dacă publicul tău țintă sunt antreprenorii, prezintă-te la evenimentele de networking, unde să ai posibilitatea să vorbești despre ceea ce poți oferi.
Google nu e doar un motor de căutare, dar de asemenea o platformă excelentă pentru afacerile mici și mijlocii, datorită opțiunii Google My Business Account. E păcat să nu profiți de utilitatea acestei unelte.
Dacă ai o afacere locală, să îți înregistrezi afacerea pe Google, îți poate aduce 3 mari beneficii:
- Afacerea ta locală va fi listată pe Google Maps, dar și în rezultatele căutărilor Google.
- Vei fi găsit mai ușor de către oamenii care te caută datorită unei optimizări mai bune pe motorul de căutare.
- Oamenii vor putea lăsa recenzii mai ușor direct în contul tău, pe care ulterior le vei putea folosi ca dovadă de autoritate.
Mai mult decât atât, te poți înregistra pe cont fără ca neapărat să ai un site, astfel încât oamenii care te caută după nume, după adresă sau după telefon, să te găsească imediat în rezultatele căutării.
Dacă aplici oricare dintre cele 4 strategii de mai sus, îți vei construi mult mai ușor o bază de clienți și o relație cu ei pe termen lung. Însă una dintre cele mai eficiente metode de a obține rezultate pe termen scurt este să investești în publicitate, pentru o expunere online rapidă și constantă.
Trei dintre cele mai populare metode de publicitate actuale includ:
Reclamele Google,
Reclamele Facebook,
Anunțuri la Radio și TV.
Înainte însă de a alege un canal ai nevoie de o analiză mai amplă pentru a afla care canal este mai potrivit pentru afacerea ta. Sau, dacă ai deja un buget pentru asta, ideal ar fi să apelezi la un expert care să te consulte și astfel să investești banii în reclamă mai eficient.
Sper că acest articol ți-a fost de folos. Adevărul este că nu există o metodă unică de promovare, care să îți garanteze succesul. Tot ce poți face tu este să testezi, să faci greșeli până găsești metoda sau metodele care îți aduc rezultatele cele mai bune. Sau să apelezi la un expert care să te ajute, iar astfel să economisești timp și bani.