De fiecare dată când recrutez un nou membru în echipă, unul dintre indicatorii de performanță și profesionalism a candidatului este structura contului de Google Ads. Pe cât de ordinar nu ar părea, un cont de Google structurat corect te ajută să economisești 50% din procesul de optimizare. O zic din cunoștință de cauză, pentru că asta facem noi la Boomerang de peste 5 ani, asta recomand cursanților mei la Școala Google Adwords și asta îți recomand și ție.
Ce ai de făcut?!
Să construiești corect un cont Google Ads de succes este exact ca și cum ai construi o casă - este una din regulile pe care le-am preluat încă în primii ani ai mei de activitate cu reclamele Google și nu pot să zic să există explicație mai potrivită. Aceasta se potrivește și pentru cazurile când începi pe un teren gol și construiești de la sol, fie că încerci să refaci temelia veche a unui cont.
Iată cele 5 etape - nivele pe care trebuie să le respecți când construiești un cont Google Ads:
Temelia - tipul și obiectivul campaniei
Pereții - grupurile de anunțuri
Decorul și finisajele interioare - cuvintele cheie
Decorul și finisajele exterioare - anunțurile
Gazonul sau bazinul din grădină - extensiile de anunțuri
Să le analizăm pe rând!
Pentru a pune o bază solidă pentru contul Google Ads, începe prin alegerea tipului de campanie care te-ar ajuta să folosești acele setări de care ai nevoie.
Care este obiectivul tău publicitar?
Vrei să obții apeluri? Utilizează o campanie de apeluri.
Vrei să crești notorietatea brandului? O campanie display este cea mai bună alegere.
Vrei să crești traficul site-ului? Mergi pe o campania de Google Search.
Dacă ai mai multe obiective de marketing pe care vrei să le atingi, atunci tot ce trebuie să faci este să creezi câte o campanie pentru fiecare!
Următorul pas este crearea unui plan în funcție de ce fel de afacere promovezi. Acest plan este necesar pentru a înțelege următoarele puncte necesare în setarea campaniei:
Locația
Strategia de licitare (automată sau manuală)
Bugetul
Cum setezi bugetul per campanie?
În primul rând, trebuie să știi cum Google cheltuie banii. Bugetul lunar este suma totală de bani cheltuiți în toate zilele calendaristice ale lunii. Deci, împarte bugetul lunar la numărul total de zile ale lunii și află cât ești gata să cheltui zilnic pentru o campanie. Și încă ceva, ia în considerare câte clickuri poate acoperi bugetul tău pe baza CPC-ului estimat de Google. Asta te va ajuta să înțelegi dacă banii pe care îi investești îți vor satisface obiectivele!
Ce rol au grupurile de anunțuri?
Acestea formează structura în cadrul fiecărei campanii;
Permite organizarea cuvintelor cheie pe teme/direcții/categorii sau subcategorii.;
Controlează asocierea cuvintelor cheie cu anunțurile publicitare;
Cifrele recomandate de Google pe care trebuie să le știi despre grupurile de anunțuri:
max. de 7-10 grupuri de anunțuri per campanie;
maxim ~ 20 cuvinte cheie per grup de anunțuri;
2-3 anunțuri per grup de anunțuri;
obligatoriu trebuie să conțină cât mai multe cuvinte cheie negative.
Desigur, există excepții de la aceste cifre, dar pentru majoritatea conturilor acestea stau ca puncte de reper pentru o asigurare că grupurile de anunțuri nu sunt supraîncărcate și dificil de gestionat.
Dacă o structură corectă a contului asigură performanțe înalte, cuvintele cheie sunt cele care asigură succesul unei campanii Google Ads. Deci ești la cel mai interesant și important moment al construcției - definirea cuvintelor cheie.
Nu te baza doar pe instinctele proprii dar mai utilizează și instrumentele de generare a cuvintelor cheie, pentru a fi sigur că utilizezi corect și eficient bugetul campaniei. Despre această etapă am mai scris la punctul #5 în Prima Ta Campanie Google Search.
Încă un lucru la care trebuie să atragi atenția este intenția cuvintelor cheie. Există cuvinte cheie care exprimă intenția utilizatorului de a cumpăra. Anume aceste cuvinte sunt importante pentru tine dacă faci publicitate cu intenția de a vinde. Trebuie să eviți cuvinte cheie care nu îți vor aduce o potențială vânzare și să le adaugi în lista de cuvinte cheie negative.
Iată ce trebuie să conțină cuvintele cheie care exprimă intenția de cumpărare:
Termeni de calificare, cum ar fi detalii specifice ale produsului, nume de marcă, cuvântul „cost”sau „preț” etc.
Termeni de locație (de exemplu, „mașini second hand Chișinău”)
În general, evitați termenii cu înțeles foarte larg care nu arată prea multă intenție și pot avea rate de clic și conversie foarte mici și cost per conversie ridicat.
Sume licitate CPC max
Sumele CPC maxime reprezintă suma de bani maximă pe care ești gata să o cheltui pentru un click pe anunțul tău. Trebuie să știi că poți fi mai modest atunci când scorul de calitate al anunțurilor este mare, pentru că vei plăti mai puțin, iar anunțurile vor fi afișate în primele poziții în rețeaua de căutare.
Fasada, obloanele și culoarea ușii de la intrare sunt primele elemente la care tragem atenția când vedem o casă, nu? La fel și în campaniile Google Search - utilizatorul va vedea doar anunțul care apare în pagina căutării. Iată de ce trebuie să folosești la cote maxime imaginația și creativitatea pentru a crea anunțuri clickabile. Și testează! Nu te limita la doar 2 anunțuri în care schimbi doar cuvintele cheie din titluri și descrieri. Exersează și cu celelalte elemente, mesaje CTA, descrieri și avantaje, etc.
Asftfel vei putea să urmărești cât de efective sunt textele tale publicitare, iar în rezultat, CTR-ul lor cât mai înalt îți va scădea CPC-ul. Google este capabil să ofere anunțul tău mai multor persoane pentru un cost mai mic. Încearcă mereu noi și noi variante de text și păstrează-le pe cele care ți-au adus un cost per conversie mic!
Recomandare! Folosește cât mai multe cifre în anunțul tău. Acestea atrag privirile și sunt credibile pentru utilizatori.
Mă duce gândul la un gazon proaspăt tuns și cât de îmbietor este să pășești desculț prin el. Ai înțeles aluzia? Extensiile sunt cele care vor ademeni utilizatorul să facă click pe anunțul tău. Nu te lipsi de acest privilegiu și utilizează-le pe toate cele potrivite și disponibile pentru afacerea ta.
Iată primele patru tipuri de extensii importante și aproape obligatorii pentru orice campanie:
sitelinkuri
informații suplimentare
extensii de apel
fragment structurat
Sitelinkurile și apelurile sunt aproape universale. Sitelinkurile sunt linkurile către alte pagini de pe site-ul tău. Informațiile suplimentare și fragmentele structurate îți dau posibilitatea să evidențiezi anumite aspecte despre afacerea ta. Ex: servicii, locații(în cazul în care deții mai multe filiale) sau beneficii precum reduceri 50 % sau calitate germană!
În funcție de tipul afacerii tale, pot exista și alte extensii. Toate aceste extensii au puterea de a scădea costul per click/per conversie sau de a mări procentajul afișării în primele poziții.
La final, o mică recapitulare. Indiferent dacă vrei să construiești un cont Google Ads de la zero sau vrei să revizuiește unul deja existent, iată la ce trebuie să atragi atenția:
Începe cu o bază puternică. Acordă atenție maximă pentru structura și setările campaniei.
Grupurile de anunțuri sunt pur și simplu containere, dar sunt foarte importante pentru a controla asocierea de cuvinte cheie și anunțuri.
Alege cuvinte cheie care să lucreze pentru obiectivele tale: începe cu cuvinte cheie de potrivire largă modificată (2-3 termeni în fiecare cuvânt cheie) și care arată o intenție clară decumpărare.
Scrie anunțuri care aduce conversii și testează mereu!
Reține că extensiile de anunțuri sunt prietenii campaniilor tale. Alege cu înțelepciune și nu începe să cheltui bani până nu sunt activate.
Să îți fie cu spor!