Ce sentimente te încearcă când vezi cifrele ce indică rata de conversie într-un raport? Știi ce reprezintă ele în raport cu bugetul investit? În acest articol îți spunem tot ce trebuie să știi despre rata de conversie în digital marketing, dar și ce trebuie să verifici dacă graficul indicatorului stagnează, este în creștere sau scădere.
Trebuie să știi că, rata de conversie unul dintre cei mai importanți indicatori în marketingul digital și nu se referă doar la instrumentul Google Ads, ci la orice canal de promovare în mediul online. Per general, rata de conversie reflectă procentajul de utilizatori care au vizitat site-ul sau pagina de destinație și au efectuat o acțiune valoroasă pentru tine. Aceasta poate fi: completarea unui formular, efectuarea unui apel, descarcarea unei aplicații, plasarea unei comenzi, etc.
Citește și Setarea Obiectivelor în Google Analytics - ghid practic și recomandări.
În acest articol vei afla cum poate fi îmbunătățită rata de conversie per general. Formula de calcul a ratei de conversie în Google Ads este:
Rata conv. = nr. de conversii/ nr. de clicuri pe publicitate*100%
Exemplu: dacă dintr-un anunț Google Ads ai obținut 100 de clicuri și 20 de conversii, atunci rata de conversie va fi egală cu 20%. E simplu nu?!
Nu este un răspuns bătut în cuie pentru această întrebare, câți clienți - atâtea posibilități. Mereu este loc pentru îmbunătățiri. Dar nu înainte să compari rezultatele obținute cu rata de conversie a celorlalte canale de promovare. Vezi mai jos unde găsești datele în Google Analytics:
Iată ce ai de făcut dacă totuși crezi campaniile tale au o rată de conversie mică și că mai e loc de mai bine.
De foarte multe ori, în sistemele de analiză se produc erori, programatorii fac modificări tehnice pe site iar, ca urmare, conversiile nu mai sunt monitorizate. Verifică periodic aceste setări și asigură-te că funcționează toate formularele și butoanele pe site și că obiectivele din Google Analytics sunt urmărite - așa vei ști că datele colectate sunt corecte.
Am mai scris aici pe blog despre calitatea traficului și că rata de conversie depinde anume de ce promisiuni faci utilizatorilor în anunțuri. Dacă anunțul este irelevant pentru cererea utilizatorului și nu răspunde nevoilor sale, chiar dacă va accesa site-ul, îl va părăsi în scurt timp pentru că nu va găsi ceva util pentru el. Despre cum trebuie să arate un anunț Google Ads citește și Prima Ta Campanie Google Search.
Un alt indicator de performanță din Google Ads care necesită atenție sporită este rata de click. Iată ce poți face în acest sens ca să le crești pe ambele:
➡ targhetează audiență cât mai relevantă;
➡ verificarea cu regularitate termenii de căutare și blochează-i pe cei care nu sunt relevanți afacerii tale;
➡ începe fiecare cuvânt din titlurile anunțurilor cu majusculă;
➡ creează anunțuri cu cât mai multe cuvinte cheie din grupul de anunțuri;
➡ utilizează la maxim extensiile.
E lucru știut deja că, majoritatea utilizatorilor nu realizează conversii la prima vizită pe site. Motiv pentru care trebuie să rezervi buget pentru campaniile de Remarketing. Acestea te vor ajuta nu doar să targhetezi cu mesaje personalizate aceste audiențe, îmbunătățind astfel Rata de Conversie, dar și gradul de recunoaștere a brandului, un alt indicator important.
Mai multe despre campaniile de Remarketing citește Primii pași în Remarketing-ul din Google Ads.
Prima impresie a paginii de destinație poate respinge sau, dimpotrivă, poate crește probabilitatea de cumpărare. Iată câteva reguli după care să te conduci ca să cucerești utilizatorul din prima și să crești rata de conversie:
1. Optează pentru fotografii de calitate. Povestește-i mai multe clientului tău despre produsul/serviciul pe care îl oferi prin imagini 3D, galerie foto, videoclipuri.
2. Descrie cu lux de amănunte beneficiile pe care le aduce produsul sau serviciul pe care-l vinzi. Asigură-te că textul de pe site corespunde preferințelor și obiectivelor publicualui țintă. Evită erorile gramaticale, acestea reduc credibilitatea!
3. Respectă structura site-ului și plasează informațiile importante cât mai la vedere: descrierea produsului/serviciului, prețul, termenii de livrare, butonul CTA.
Cât de rapid poți plasa comanda sau efectua un apel
Trăim timpurile când fiecare click contează! Iar timpul în care poate fi obținută o conversie este un factor important în optimizarea ratei de conversie. Astfel completarea unui formular sau plasarea unei comenzi nu ar trebui să ia mult timp. Nu trebuie să adaugi multe câmpuri în formular. Cere doar cele mai importante informațiile și cu adevărat necesare, de exemplu numele, numărul de telefon și e-mailul. Cu atât mai mult că celelalte răspunsuri la întrebări le vei putea obține din conversație.
Așa arată formularul de înregistrare la Cursurile Practice Google Ads:

Verifică dacă versiunea mobilă a site-ului tău este la fel de accesibilă pentru clienți și aceștia pot face o comandă sau pot completa un formular la fel de ușor ca de pe desktop. La fel verifică dacă clienții pot vedea toate detaliile despre produs/serviciu, numărul de telefon și detaliile despre livrare atunci când utilizează un telefon mobil sau o tabletă.
Un rol important îl joacă și viteza de încărcare a paginilor web. Dacă viteza medie este mai mare de 3-4 secunde, ai șansa ca potențialii cumpărători să închidă pagina fără să aștepte încărcarea conținutului. Pentru a verifica acest moment, utilizează rapoartele privind timpul de încărcare a paginii cu ajutorul instrumentului oferit de Google PageSpeed Insights.
Tot cei ai citit mai sus te va ajuta să crești rata de conversie, să obții mai mulți clienți și mai multe vânzări. Pe scurt, trebuie să:
👉urmărești ca setările tehnice ale campaniilor de promovare să fie corecte;
👉 crești relevanța anunțurilor;
👉 îmbunătățești calitatea paginii de destinație;
👉 optimizezi formularele de comandă;
👉 adaptezi site-ul pentru dispozitivele mobile;
👉 verifici performanța site-ului și setarea obiectivelor după fiecare modificare pe site.
Să ai spor la convertit!
Citește mai mult
2019-02-18
5999
Citește mai mult
2019-03-18
7920
Citește mai mult
2020-01-18
1683