Știm emoțiile care te încearcă când ești pe cale să apeși butonul Campanie nouă pentru prima dată. Suntem aici să te ghidăm și să-ți împărtășim mici secrete care te vor ajuta în experiența ta Google Ads chiar de la prima campanie. Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am învățat pe parcursul anilor, că fiecare campanie începe cu un check-list. Noi am pregătit unul pentru prima ta campanie. Poți să îl lași deschis și să lucrezi în paralel în contul tău Google Ads.
Deci hai să începem! Click pe + Campanie Nouă!
#1. Obiectivul, tipul și numele campaniei
Acest pas este cel mai simplu dar și unul din cele mai importante. Vezi aici toată lista de obiective propuse de Google. Nu te grăbi și analizează care dintre ele se potrivește cel mai bine cu scopul campaniei tale de marketing. Partea bună este că pe parcursul lucrului, Google va veni cu sugestii relevante, în funcție de obiectivul ales.
Iar dacă stai la dubii alege obiectivul Traficul Site-ului - te asigurăm că nu vei da greș. Ulterior selectezi la tipul de campaniei Rețeaua de căutare și introduci adresa web a site-ului pe care vrei să-l promovezi. Ai grijă să scoți bifa de la Includeți Rețeaua de display Google, altfel riști să “obții statistici eronate”. Atât aici!
#2. Locația geografică
La această etapă trebuie să stabilești cât de mare sau mică este locația geografică în care vrei să fie afișate anunțurile tale. Ai puțină răbdare și setează cât mai exact zona geografică în care îți desfășori activitatea, mai ales că ai posibilitatea să alegi în funcție de țară, localitate și o rază de n km în jurul acestei localități.
Fă click pe Căutare avansată și vezi ce opțiuni ai.
#3. Bugetul și strategia de licitare
Acum trebuie să decizi cât și cum dorești să cheltui într-o zi. Rămâne la alegerea ta conform bugetului de promovare și obiectivelor stabilite, iar noi vom reveni mai târziu cu o postare despre cum să stabilești un buget care aduce rezultate. Fii pe fază!
Ce ține de strategia de licitare, Google te tentează cu multe opțiuni automatizate, sfatul nostru e să optezi pentru strategia de licitare manuală pentru început. Această strategie îți oferă mai mult control asupra bugetului și posibilitatea să înveți mai ușor principiul de funcționare Google Ads. Poți trece oricând la una din numeroasele opțiuni de strategii automatizate.
#4. Extensiile
Primul lucru ce trebuie să-l știi despre extensii este că acestea îți vor crește rata de click cu peste 15 %, iar o rată de click cât mai mare va scădea costul per click în timp. Vezi mai jos cum le setezi:
extensie de sitelinks – aceste extensii sunt clickabile și poți introduce principalele categorii de produse similare sau oferte speciale. Sunt afișate câte 2 sau 4 per anunț
extensie callout sau cu informații suplimentare– sunt cele mai ușor de setat, nu poți da click pe ele dar le poți utiliza pentru a enumera punctele forte sau beneficiile business-ului tău.
extensie pentru fragmente structurate de informații - poți introduce mai multe informații despre produsele sau serviciile tale, împărțindu-le pe tipuri, mărci, stiluri, dotări, etc.
extensie de apel – indică numărul de telefon
extensia de locație – afișează adresa în cazul în care aveți o locație fizică, magazin sau oficiu
Este recomandat să setezi cât mai multe extensii pentru anunțurile tale, minim 4 - 6 per campanie. Asta te va ajuta să crești poziția în Google search fără să plăteşti mai mult pentru asta.
Fă clic pe Salvați și continuați!
#5. Primul grup de anunțuri
E timpul cuvintelor cheie! Ar fi bine să le ai pregătite înainte să începi să setezi campania, dar pentru câteva grupuri de anunțuri reușești să le faci și acum.
În articolul precedent notam că instrumentul principal pentru selectarea cuvintelor cheie relevante domeniului tău este Planificatorul de cuvinte. Cu ajutorul lui, afli care sunt termenii și expresiile care se sunt scrise de utilizatori în căsuța de căutare când caută un serviciu sau produs din nișa ta de activitate.
Exact! Acest instrument te transpune alături de viitorul tău client. Mai mult, vei afla și date statistice despre acest cuvânt, estimări ale traficului și te va ajuta să alegi sumele pentru licitație. Iar cuvintele irelevante se numesc cuvinte cheie negative și trebuie să le selectezi într-o listă aparte.
Rezultatul final trebuie să arate așa:
Din nou clic pe Salvați și continuați!
#6. Primul anunț
Acum ai liber la creație, desigur în limita numărului disponibil de caractere. Iată câteva reguli pentru anunțuri cât mai eficiente:
Titlu 1 trebuie să conțină cuvântul cheie principal
Titlul 2 trebuie să conțină un avantaj sau punct forte
Titlul 3 presupune un call to action - ex. Sună Acum/Cumpără Acum/Află mai mult/Rezervă
Cele 2 spații a câte 90 caractere rezervate pentru descrieri folosește-le la maxim! Formulează propoziții clare ce scot în evidență caracteristicele și beneficiile produselor sau serviciilor promovate. Noutatea bună e că, poți modifica textul anunțurilor oricând și de nenumărate ori.
Continuă cu Salvați și mai adaugă un anunț. Sfatul nostru e să diversifici anunțurile și să testezi diferite formulări și descrieri. Ulterior vei putea să alegi cel mai relevant anunț pentru a continua campania de marketing. Vei rămâne surprins ce tip de formulare poate aduce mai multe conversii.
Fă clic pe Salvați și continuați - ai creat cu succes prima campanie Google Search!
Înainte să închizi
Setează și celelalte grupuri de anunțuri până epuizezi lista de cuvinte cheie. Și nu uita de cuvintele cheie negative, ele trebuie setate imediat după primul grup de anunțuri.
Aceștia sunt pașii de bază pentru crearea unei Campanii Search cu grupuri de anunțuri și anunțuri, dar munca nu se oprește aici. Urmează analiza termenilor de căutare. Sfatul nostru e să revii la analiza termenilor de căutare zilnic în prima lună de la setarea campaniei. Exclude cuvintele cheie irelevante și să le incluzi în lista cuvintelor negative. Asta te va ajuta să elimini traficul inutil și costisitor. Iar odată ce ai suficient trafic, poți începe să experimentezi strategiile de licitare, testarea anunțurilor, crearea de campanii noi și segmentarea în continuare a campaniilor existente.
Vei descoperi în scurt timp că, analiza constantă aduce și conversiile râvnite, exact ca la maraton!