“Jumătate din banii care-i investesc în publicitate sunt cheltuiți prost.
Problema e ca nu știu care jumătate.”
(John Wanamaker)
Vestea bună e că odată cu apariția publicității Google Ads această “problemă” poate fi evitată. Am adunat în acest articol cele mai importante setări, care trecute cu vederea în timpul creării campaniei îți poți epuiza bugetul fără a înregistra conversii calitative.
Înainte să începem vrem să știi că, am conceput acest ghid pentru a fi suport informațional de încredere pentru orice specialist Google Ads, care vrea să fie sigur de calitatea lucrului pe care îl livrează, dar și pentru cealaltă baricadă - compania client. Astfel, fiecare antreprenor, director sau manager de marketing, care contractează un specialist sau agenție de publicitate PPC, urmând pașii din acest checklist poate efectua un audit desinestătător al campaniilor care sunt setate în contul Google Ads al companiei.
După ce citești până la final, poți lăsa articolul deschis și să lucrezi în paralel în contul tău Google Ads.
Să purcedem!
Auditul unei campanii în Rețeaua de Căutare (Search)
#1. Rețele
Bifa de la secțiunea Includeți Rețeaua de display Google trebuie să lipsească. Prezența ei va determina apariția anunțurilor text în loc de bannere, destul de nereprezentativ după părerea noastră. Mai mult, prezența ei poate afecta în mod negativ performanța contului pe termen lung.

#2. Strategia de licitare
După cum ai observat, Google oferă o varietate mare de strategii de licitare, prin care decide singur, conform unui algoritm, cui să arate publicitate. Chiar dacă majoritatea sunt de tip automat și mereu ai tentația să optezi pentru una din ele, în speranța să îți ușurezi lucrul, noi îți recomandăm să mergi pe strategia de licitare CPC manuală.
Din experiența noastră, dar și din recomandările altor specialiști, strategia de licitare CPC manuală îți oferă posibilitatea să controlezi costul maxim al unui click pe care îl vei cheltui pentru reclama ta.

#3. Locația
Locația setată trebuie să fie relevantă ariei geografice în care îți desfășori activitatea de business. Verifică încă o dată dacă ea este setată corect!

Analizează și setările precum excluderi de orașe sau țări sau raza de n km în jurul unei localități, pentru o targetare mai exactă.
Iată câteva exemple:
un producător de rolete care activează doar într-o regiune - trebuie să targeteze doar regiunea respectivă, iar dacă se deplasează și în toată țara pentru instalări - poate targeta toată țara fără excluderi;
un magazin online trebuie să targeteze locația în funcție de zonele unde efectuează livrarea - un oraș, toată țara sau/și peste hotare;
#4. Limbi
Targetarea în funcție de limba în care este setată campania de promovare - este cea mai comună greșeală întâlnită în conturile preluate de la alți specialiști, iar asta afectează foarte mult rezultatele reclamei.
Tot ce trebuie să știi la această categorie este, că targetarea are loc în funcție de limba browserului folosit de utilizator. Recomandarea noastră e să nu setezi o limbă anume și să optezi pentru Toate limbile. Astfel vei livra tuturor publicitate, inclusiv și celor care au revenit de peste hotarele țării, dar au browser-ul în limba țării de unde vine.

#5. Cuvintele cheie
Știai că, de performanța cuvintelor cheie depinde aproximativ 50% din succesul unei Campanii în Rețeaua de Căutare. Iar o astfel de campanie corect setată ar presupune ca:
acestea să fie relevante afacerii tale;
să fie grupate în funcție de categorii de produse sau servicii promovate, dar și limbă (română/rusă);
#6. Cuvintele cheie negative
În cazul cuvintelor cheie negative putem spune cu certitudine că nu există prea multe!
Mai mult, corect setate acestea pot salva aproximativ 30% din bugetul unei campanii Google Search. Deci, verifică dacă în lista de cuvinte cheie negative se regăsesc toate locațiile, obiectele, denumirile, calitățile și variațiile irelevante afacerii pe care o promovezi. Tot aici trebuie să fie enumerați și concurenții.
Exemplu: promovezi o afacere care vinde sandwich-uri - fel de mâncare, iar oamenii pot căuta și panele sandwich - materiale de construcție. Deci, la cuvinte cheie negative e important să adaugi și cuvântul “panel”. Astfel eviți să consumi buget pe public angajat în căutarea materialelor de construcție.
#7. Extensiile
Pentru a asigura o creștere a ratei de click cu peste 15%, o campanie Google Search setată corect trebuie să conțină cel puțin 15 extensii. Astfel, pentru a îmbogăți anunțurile cu cât mai multă informație valoroasă despre afacerea ta, trebuie să fie setate obligatoriu aceste tipuri de extensii: extensii de sitelinkuri, extensii de apel, extensii cu informații suplimentare și extensie pentru fragmente structurate de informații.
Ai grijă să dublezi extensiile și pentru varianta mobilă a anunțurilor. Conform rapoartelor și statisticelor din agenția noastră, cel mai mare volum de trafic este generat de dispozitivele mobile. Ai înțeles ideea, nu?
#8. Anunțurile
Pentru anunțuri există o regulă de aur - fiecare grup de anunțuri trebuie să conțină minim 2 anunțuri! La fel, anunțurile trebuie să fie personalizate și să conțină obligatoriu cuvântul cheie în primul titlu și în prima descriere a anunțului. În rest totul depinde de imaginație!
Alte sfaturi care te vor ajuta să crești performanța anunțurilor ar fi:
Mai multe detalii despre ce trebuie să conțină un anunț citește și Prima Ta Campanie Google Search.
Auditul unei campanii Google Display
Primele 4 puncte ale acestui checklist sunt relevante și campaniilor Google Display. Însă există o “greblă” care trebuie evitată. Vezi mai jos:
#9. Excluderile
Pentru că Rețeaua Google Display presupune milioane de site-uri și aplicații care găzduiesc bannerele Google Ads, trebuie să fii vigilent și să filtrezi la maxim rețeaua unde se află publicul tău.
Începe cu tipurile de conținut. Vezi aici ce anume trebuie să bifezi:

La fel pentru a evita epuizarea bugetului pentru un public irelevant, mai e nevoie să blochezi apariția bannerelor pe anumite site-uri și aplicații adăugându-le la Excluderi, iar la secțiunea Cuvinte cheie o altă listă de cuvinte cheie negative ce presupune un content irelevant afacerii tale.
Dacă în cazul Campaniei Google Search putem aduna cuvintele cheie negative înainte de setarea campaniei, listele de site-uri, aplicații și cuvinte cheie negative pentru rețeaua Display se acumulează în timp și din experiența expertului Google Ads.
Auditul unei campanii de Remarketing în rețeaua Display
Setarea unei campanii de Remarketing cu bannere este similară celei Display. Vezi mai sus pașii cum verifici corectitudinea. Dar… există și aici o capcană uriașă - numărul de afișări. Vezi la punctul 10 ce ai de setat:
#10. Numărul limitat de afișări
E simplu: din Setări suplimentare, la Limita de frecvență indică de câte ori să fie afișat un anunț pentru același utilizator pe zi. Vezi exemplul:

Spune-ne în comentarii câte puncte din cele 10 ai bifat!
Să ai spor!
Citește mai mult
2019-02-18
5999
Citește mai mult
2019-02-11
4868
Citește mai mult
2019-03-12
4143