8 actualizări Google Ads care au marcat anul 2019

Deja putem spune că anul 2019 a fost unul plin de evenimente memorabile. Dacă ești fan Game of Thrones, sigur ții minte și acum emoțiile finalului, la fel te-a marcat acel  “de-atâta” al Președintelui, or dacă ai fost la PPC Day suntem siguri că abia aștepți următoarea ediție.  

Noi, pe lângă toate descrise mai sus am analizat, implementat și testat evenimentele și actualizările care au avut loc în 2019 pe platforma de publicitate Google Ads. 

Retragerea poziției medii
 

Februarie a adus prima dintre cele câteva noutăți bombă de la Google pentru platforma sa de publicitate: retragerea poziției medii. Drept alternativă Google a recomandat utilizarea indicatorilor care reflectă plasarea efectivă a reclamei pe pagină și nu doar poziția acesteia în comparație cu alte reclame - Procentaj de afișare în Rețeaua de Căutare și Procentaj de Afișări în Primele Poziții. La drept vorbind, pe cât de radicală ni se părea la momentul lansării această actualizare, pe atât am îndrăgit-o și o aplicăm în procesul de optimizare. 

 

Evoluția tipurilor de potrivirii ample și expresie
 

La sfârșitul lunii iulie a venit a doua bombă! Google a anunțat că cuvintele cheie cu tipul de potrivire amplă și expresie vor genera afișarea variantelor apropiate cu același sens, cum ar fi sinonimele și parafrazele. Înainte de acest anunț, singurele variante apropiate care puteau declanșa o potrivire a expresiei sau un cuvânt cheie modificator de potrivire largă erau pluralul și scrierea greșită.

Ținem minte și acum momentul când am înțeles cu echipa că deja această actualizare lucrează. Era un grup de cuvinte cheie în care aveam cuvintele cheie +vanzare +gazon +artificial și “vânzare gazon artificial” care au generat termenii de căutare: foarfece de iarba md și frezatul gazonului pretul. 

În apărarea sa, Google spunea că intenția din spatele unei interogări contează mai mult decât semantica acesteia. Suntem deacord că această modificare ne-a cam dat cap toate deprinderile deja formate în lucrul pe Adwords, dar unica soluție este să lucrăm și mai mult cu listele de cuvinte cheie negative. 

Buget lunar la nivel de campanie 
 

De prin septembrie a devenit disponibilă setarea bugetului lunar la nivel de campanie. Este opțiunea perfectă pentru setarea bugetului în cazul în care promovezi mai multe tipuri de servicii sau produse și preconizezi să aloci buget lunar separat pentru fiecare categorie. Opțiunea este disponibilă pentru toate tipurile de campanii și ușurează foarte mult munca în campaniile care rulează deja de mult timp și nu necesită monitorizare zilnică. 

 

Targetarea audienței pentru campaniile Google Search
 

Pentru Campaniile de tip Search, Google a introdus targetarea audienței. Aceasta este de mai multe tipuri: audiență de cumpărători interesați și subdiviziunea segmente sezoniere; audiențe după interese; date demografice detaliate și audiențe combinate. Cele din urmă permit crearea unei audiențe prin combinarea a câteva audiențe formate după diferite criterii. 

Noul tip de targeting permite atingerea unui grup de oameni ce este interesată de o anumită temă și caută soluții ce le poți oferi. La fel este util în special afacerilor în care decizia de cumpărare este de termen lung.

Așa pot fi selectate audiențe interesate de produsul sau serviciul tău. Apoi poți crea campanii speciale în care vei observa statisticile și vei adapta tarifele pentru această audiență în funcție de obiectivele tale. Și încă ceva, aici rămân la fel de actuale și importante licitațiile pe cuvinte cheie sau grupuri de anunțuri. 

Anunțurile nu mai pot fi afișate în mod accelerat
 

Din octombrie, în unele conturi, nu mai este accesibilă opțiunea de afișare a anunțurilor într-un accelerat. Asta ar presupune că Google Ads oferă doar opțiunea de a repartiza uniform afișarea anunțurilor pe întreg parcursul zilei. Iată câteva beneficii ale acestei actualizări:

#1. afișarea anunțurilor în mod accelerat ducea la creșterea CPC-ul, întrucât anunțurile erau afișate în orele dimineții, respectiv prețul era mai competitiv;

#2. modul accelerat genera afișarea anunțurilor într-o anumită regiune sau pentru un anumit grup demografic;

#3. în cazul unui buget limitat, modul de afișare accelerat micșora numărul de click-uri și rentabilitatea investițiilor.  

Deși, noi o foloseam destul de rar, această schimbare e doar de bine! 

Extensie de completare a formularului 
 

Datorită micilor ecrane și a ratei de răbdare destul de mică la utilizatorii de smartphone este destul de greu obții conversii de pe dispozitivele mobile. Tocmai din acest motiv Google a implementat la sfârșit de 2019 o nouă formă de extensie anume pentru dispozitivele mobile. Această extensie permite ca utilizatorii să lase datele de contact direct în formularul din anunț. 

Acum, puteți obține date de la potențialii clienți fără a-l impune să navigheze pe site, care poate avea o viteză redusă. Mai mult decât atât, dacă utilizatorul este conectat la contul său Google, în momentul când va deschide extensia site-ului tău, va apărea un formular Google completat cu datele sale. Deci, s-a făcut totul pentru a economisi timpul și numărul de click-uri ale potențialului client. 

 

Conversii la nivel de campanie
 

Setarea conversiilor la nivel de campanie este o actualizarea așteptată de mulți specialiști. Până la această inovație, era posibilă setarea conversiilor pentru tot contul Google Ads și apoi le optimizam doar pe cele mai importante. Acum a devenit atât de simplu și ușor să segmentezi campaniile și conversiile în funcție de obiectivele și indicatorii propuși. 

 

Anunțurile adaptabile pentru campaniile Search
 

Această actualizare ne-a ținut ocupați o lună întreagă! Este cel mai nou tip de anunțuri pentru campaniile Search care presupune setarea unui anunț text cu mai multe titluri și descrieri în baza unui grup de cuvinte cheie, pe care ulterior Google le va afișa aleatoriu, obținând astfel mai multe anunțuri concomitent. Cel mai îmbucurător este faptul că, acest tip de anunțuri înregistrează rezultate similare sau chiar mai bune decât anunțurile text simple. Iar prin rândurile specialiștilor se vehiculează că, foarte curând anunțurile adaptabile vor deveni obligatorii, deci ai trebui să te grăbești să îl adopți. 

Tu ce ai descoperit în 2019 în materie de Google Ads? 

Vă sugerăm să lecturați și:

Studiu de Caz: Cum să dublezi vânzările atunci când micșorezi bugetul de 2 ori?

Dynamic Search Ads (DSA) - campaniile de acest tip se recomandă a fi implementate pentru site-uri de e-commerce sau site-uri mari și foarte mari, cu peste zece mii de produse.

Citește mai mult 2019-05-27 1868

11 instrumente testate și recomandate pentru un specialist Google Ads

De la apariția publicității PPC au fost inventate și reinventate o suită de  instrumente, care au menirea să ne ajute zilnic să depășim provocările din mediul online.

Citește mai mult 2019-02-11 2314

(Interviu) Valentina Șveț despre prima campanie Google Ads: așteptări, impresii, rezultate

Valentina Șveț este absolventă a Școlii de Google Adwords, iar de aproape jumătate de an reușește să pună în aplicare cunoștințele acumulate la cursuri într-o companie autohtonă. În acest mic interviu, a împărtășit cum e să înveți Google Ads, ce a urmat după absolvirea cursului și ce oportunități aduce această specialitate.

Citește mai mult 2019-07-01 2386