Studiu de Caz: Cum să dublezi vânzările atunci când micșorezi bugetul de 2 ori?

Nișa de business -  magazin online din Moldova;

Perioada de analiză - decembrie 2018 vs martie 2019;

Tip de promovare - campanii în Rețeaua de Căutare;

Obiectivul propus - creșterea vânzărilor magazinului online;

Setările generale  - campanii Search obișnuite și campanii Dynamic Search Ads.

Despre Dynamic Search Ads (DSA) - per general, campaniile de acest tip se recomandă a fi implementate  pentru site-uri de e-commerce sau site-uri mari și foarte mari, cu peste zece mii de produse. Motivul ar fi că, multe magazine online mari au produse care sunt căutate de foarte puține ori, ex: 8-10 căutări pe lună.  Astfel setarea campaniilor standard în rețeaua de căutare presupune mult efort și timp, care probabil vor genera trafic nesemnificativ. Principiul de funcționare a campaniilor Dynamic Search Ads este simplu -  când un utilizator caută un produs x, Google găsește această pagina a site-ului și direcționează utilizatorul exact la produsul x.

Procesul de lucru  


În cele 4 luni de promovare, au fost setate și optimizate în total:

  • 17 campanii
  • 215 grupuri de anunțuri
  • 4758 cuvinte cheie
  • 6468 cuvinte negative
  • 426  anunțuri text
  • 5 anunțuri DSA

     

Optimizări


După o perioadă de monitorizare, au fost făcute optimizări în baza conversiilor, în cazul dat - vânzări. Astfel acele grupuri de anunțuri care au adus căutări, dar nu au adus conversii, dar și cuvintele cheie care nu au înregistrat conversii au fost eliminate. Au fost adăugate și grupuri de anunțuri noi în baza rezultatelor obținute.  Paralel, au fost efectuate optimizări și în campaniile DSA, pentru ca în final să ajungem la o formulă aproape perfectă.

Rezultatele obținute în 6 cifre


#1. Rata de click a crescut cu 6,78%.

#2. Costul per Click a scăzut cu 77,78%.

#3. Bugetul de promovare din luna martie în comparație cu luna decembrie, a scăzut cu 1101,69 $ sau de 2,32 ori.

#4. În timp ce bugetul a scăzut cu 1101,69$, numărul de conversii s-a dublat de 2,2 ori. 

#5. Cel mai important moment - Costul per Conversie a scăzut cu 412,76 %!

#6. Rata de conversie a crescut cu 65,28%.

Notă! Un rol aparte în această campanie au avut campaniile de branding.

Vă sugerăm să lecturați și:

10 modalități cum să reduci costul publicității pe Google

Probabil știi deja că, cea mai eficientă strategie în marketing este segmentarea maximă a audienței. Această abordare te ajută nu doar să te adresezi direct potențialilor tăi clienți, dar și să scazi pe cât e de posibil costurile pentru publicitate.

Citește mai mult 13.05.2019 480

11 instrumente testate și recomandate pentru un specialist Google Ads

De la apariția publicității PPC au fost inventate și reinventate o suită de  instrumente, care au menirea să ne ajute zilnic să depășim provocările din mediul online.

Citește mai mult 11.02.2019 786

Glosar de termeni Google Ads

Știm cât de important este pentru fiecare antreprenor sau manager raportul de activitate și vânzări, și cât de utile pot fi datele din el pentru strategia de marketing. Motiv pentru care dedicăm această postare pe blog termenilor cheie Google Ads și definițiile acestora.

Citește mai mult 12.03.2019 462