Glosar de termeni Google Ads

Știm cât de important este pentru fiecare antreprenor sau manager raportul de activitate și vânzări și cât de utile pot fi datele din el pentru strategia de marketing. Motiv pentru care dedicăm această postare pe blog termenilor cheie Google Ads și definițiile acestora. Odată însușiți, aceștia nu doar te vor ajuta să citești și interpretezi corect datele și statisticele oferite în raportul de activitate, dar și să comunici mai eficient cu specialiștii Google Ads.

Hai să începem!

Cei mai întâlniți termeni din rapoartele Google Ads

Campanie (Campaign) – parte principală a structurii contului Google Ads. Conține un set grupuri de anunțuri compuse din anunțuri, cuvinte cheie și cuvinte cheie negative, care au aceleași setări în ceea ce privește bugetul, locații, limbă și modul de distribuție în rețeaua Google.

Grup de anunț (Ad Group) – parte componentă a campaniei care sistematizează și grupează cuvintele cheie  după tipurile de produse sau servicii promovate.

Extensii (Ad Extensions) – parte suplimentară a anunțului, care îți permite să plasezi sub anunț informații  adiționale precum: număr de telefon, locație, tipuri de servicii sau produse, etc.

Afișări – reprezintă numărul de apariții ale unui anunț. În cont sau rapoarte poate apărea cu abrevierea „Af.”.

Relevanța anunțurilor (Ad Relevance) – este o stare care caracterizează nivelul de legătură dintre un cuvânt cheie și anunțuri. Sunt 3 stări posibile: peste medie, medie și sub medie.

Poziția medie (Average Position)  – indică ordinea în care apare anunțul tău pe pagina Google.

Click – definește acțiunea pe care o îndeplinește utilizatorul când apasă pe un anunț.

Rata de click (CTR - Clickthrough Rate) – definește frecvența cu care utilizatorii ce au văzut anunțul au dat click pe acesta și ar fi un indicator important care arată eficiența anunțurilor.

Conversie (Conversion) –  indicator te ajută să măsori care este numărul total de acțiuni  valoroase pentru tine ( plasări de comenzi, înscrieri la cursuri, programări la consultație sau sau cereri de ofertă)  făcute pe site.

Cost per Conversie – costul pe care îl plătești pentru o conversie.

Rata de Conversie (Conversion Rate) – reprezintă raportul dintre vizitatorii care realizează acțiuni valoroase pe site  și totalitatea vizitatorilor acestui site. Este indicatorul după care se măsoară succesul unei campanii.

Cost per Click (CPC) – costul plătit pentru fiecare click pe anunț.

Costul per Click Mediu (CPC med.) – suma medie care a fost plătit pentru un click pe anunț. Suma CPC medie este calculată prin împărțirea costului total al click-urilor la numărul total de click-uri primite.

Cost per Acțiune (CPA - Cost per Action) – costul unei acțiuni/conversii finale pe site, precum crearea unui cont pe un site, completarea unui formular, înregistrarea la un newsletter etc.

Cost per Lead (CPL) – costul pentru o persoană care și-a exprimat interesul pentru produsul/serviciul promovat și care în scurt înregistrează o vânzare pe site.

Costul per Vizionare (CPV) – o metodă de licitare prin care plătiți pentru fiecare redare a videoclipului.

Bugetul zilnic (Daily Budget) – suma medie pe care doriți să o cheltuiți zilnic.

Cuvânt-cheie (Keyword) – cuvântul care descrie produsul sau serviciul promovat și care va determina când și unde va apărea anunțul.

Cuvinte cheie negative (Negative keywords) – cuvintele care împiedică afișarea anunțurilor. De exemplu, dacă aveți setat ca cuvânt negativ cuvântul ”rețetă”, anunțul va fi declanșat de cuvinte precum: ”tort de ciocolată”, ”prăjituri de post” etc., dar nu de cuvântul ”rețetă tort de ciocolată” sau ”rețetă prăjituri de post”.

Scorul de calitate (Quality Score) – o variabilă care estimează calitatea anunțurilor, cuvintelor cheie și a paginii de destinație. Scorul de calitate influențează poziția anunțului și scade CPC-ul. Acesta poate fi de la 1 la 10 și se calculează în funcție de CTR, relevanța anunțului și experienta paginii de destinație.

Remarketing –  funcție care îți permite să targetezi persoanele care au intrat deja pe site-ul tău. Astfel, poți distribui către aceștia mesaje mult mai personalizate, care să se finalizeze cu o acțiune pe site profitabilă  pentru tine.

Alți termeni pe care îi vei întâlni în contul Google Ads

Termenii de căutare (Search Terms Report) – cuvintele sau frazele pe care oamenii le-au folosit pentru căutările lor și au generat generat afișarea anunțurilor. Acest raport te ajuta să adaugi cuvinte cheie relevante și să le pui în lista neagră pe cele pe cele care consumă buget fără sa realizeze conversii.

Metoda de difuzare (Ad Delivery) - opțiunea care îți permite să determini metoda de difuzare a anunțurilor pentru epuizarea bugetului. Metoda Standart presupune cheltuirea bugetului uniform de-a lungul timpului, iar metoda Accelerată presupune epuizarea timpurie a bugetului.

Previzualizarea și diagnosticarea anunțurilor (Ad Preview and Diagnosis Tool) - un instrument care te ajută să previzualizezi anunțurile create în baza cuvintelor cheie setate.

Politicile Google Ads (Advertising Policies) - ghid pentru crearea și reglementarea anunțurilor format din 4 direcții: conținut interzis, practici interzise, conținut restricționat și standardele tehnice și editoriale. Le găsești aici.

Licitarea automatizat (Automatic Bidding)  – o strategie automatizată de licitare care setează și ajustează costul maxim pe care îl plătești pentru fiecare click al anunțului,  de a realiza un anumit obiectiv pentru companie.

Facturare și plăți  (Billing) – parte din structura contului Google Ads. Aici se setează metodele de plată, bugetele la nivel de cont, se introduc cupoanele promoționale, etc.

Google Analytics – este un produs Google gratuit care furnizează rapoarte detaliate cu privire la modul în care utilizatorii accesează site-ul și comportamentul lor pe site.

Rețeaua Google (Google Network) – presupune rețeaua de site-uri Google și site-uri partenere Google, YouTube, Blogger, Gmail și aplicații - în care pot apărea anunțurile Google Ads.

Indicatori cheie de performanță (KPI - Key Performance Indicators) – reprezintă instrumentele de evaluare a performanței care arată gradul de atingere a parametrilor doriți.

Keyword Planner / Planificatorul de cuvinte cheie – instrumentul care generează cuvinte cheie și estimări de trafic care te ajută să construiești o campanie de Search.

Landing Page / Pagina de destinație - pagina pe site unde utilizatorul ajunge după ce a dat click pe anunt.

Lead – o persoană ce se transformă din vizitator/utilizator al website-ului într-un contact ce poate fi folosit în ciclul de vânzare. Acest proces apare când persoana își lasă datele de contact în schimbul unor informații valoroase (abonare newsletter, download etc).

Limitat de buget (Limited by budget) – o stare la nivel de campanie care indică faptul că bugetul zilnic este mai mic decât cel recomandat.

Locație vizată (Location targeting) – setare la nivel de campanie care te ajuta să targetezi consumatorii în funcție de locația geografică.

Volum scăzut de căutare (Low search volume) – stare caracteristică cuvintelor  cheie, care indica că nu sunt multe căutări în Google.

Licitare manuală (Manual Bidding) – strategie de licitare care îți permite să setezi manual costul maximum pentru fiecare click al anunțului.

Suma cost-pe-clic maximă (Maximum CPC Bid) – costul maximum pe care ești dispus să îl plătești pentru fiecare click al anunțului.

Istoricul modificărilor (My Change History) – un segment din cadrul platformei Google Ads care îți dă posibilitate să revii la toate modificările făcute în cont. La fel poți afla informații despre campanii trecute, cuvinte cheie și bugete.

Să ai spor!

 

Vă sugerăm să lecturați și:

20 motive de ce trebuie să vii la Cursul Practic de Google Adwords din 25 februarie

Astăzi e cel mai potrivit moment să aplici la Cursul Practic Google Adwords, nivel începător. Indiferent de domeniul tău de activitate, acest curs îți oferă posibilitatea să descoperi și să utilizezi cu succes instrumentele de creare a publicității în Google.

Citește mai mult 18.02.2019 278

11 instrumente testate și recomandate pentru un specialist Google Ads

De la apariția publicității PPC au fost inventate și reinventate o suită de  instrumente, care au menirea să ne ajute zilnic să depășim provocările din mediul online.

Citește mai mult 11.02.2019 319

Prima Ta Campanie Google Search

Suntem aici să te ghidăm și să-ți împărtășim mici secrete care te vor ajuta în experiența ta Google Ads chiar de la prima campanie. Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am învățat pe parcursul anilor, că fiecare campanie începe cu un check-list.

Citește mai mult 08.02.2019 140