10 modalități cum să reduci costul publicității pe Google

Probabil știi deja că, cea mai eficientă strategie în marketing este segmentarea maximă  a audienței. Această abordare te ajută nu doar să te adresezi direct potențialilor tăi clienți, dar și să scazi pe cât e de posibil costurile pentru publicitate. Cum aplici această strategie în publicitatea Google Ads, vezi în articolul ce urmează.

#1. Analiza Termenilor de căutare și adăugarea de cuvinte cheie noi

Am spus și într-un articol anterior aici pe blog că, cheia succesului pentru o campanie Search este verificarea termenilor de căutare. Această ocupație, pe cât de plictisitoare nu ți-ar părea, îți dă mură în gură căutările reale ale utilizatorilor în motoarele de căutare. Iar tu ai șansa să adaugi termenii de căutare relevanți drept cuvinte cheie noi și să formulezi anunțurile cât mai personalizate pentru a transforma utilizatorii direct în clienți.

Și nu te oprești aici!

#2. Cuvinte cheie negative

Afișarea publicității unui public nepotrivit este prea costisitoare. Ea apare ca rezultat a unor căutări nedirecționate. Astfel, prin analiza termenilor de căutare, cei irelevanți TREBUIE adăugați la cuvinte cheie negative. Repetând cu regularitate acest proces de filtrare, vei minimaliza numărul de click-uri inutile și vei reduce costurile la nivel de campanie.  

#3. Adaptarea metodei de licitație

Atunci când creați o nouă campanie Google Ads sau evaluați eficiența difuzării anunțurilor, este important să înțelegeți în mod corect procesul de setare a sumelor licitate. Indiferent de metoda de licitare pe care o aplici (manuală, automată), sau nivelul de expertiză în publicitatea Google - este important să înțelege cum funcționează aceste modele și ce impact au asupra rezultatelor finale campaniei.

Încearcă să aplici la setare strategia de licitare manuală pentru a îmbunătăți performanța și numai după, poți experimenta cu alte strategii.

#4. Schimbarea setărilor de locație

În cazul multor domenii, locațiile setate corect fac diferența. La setarea unei campanii Google Ads, puțini dintre specialiști optează pentru setări mai avansate în secțiunea Locații și merg pe cea prestabilită: "Persoane din locațiile vizate și interesate de acestea". Dar, e posibil ca afacerea ta să nu fie relevantă pentru multe alte locații în care utilizatorii vor da click pe anunțurile tale și vor epuiza bugetul fără folos. În asemenea cazuri, optează pentru  "Persoane din locațiile vizate".

Dacă ai utilizat anterior setările de locație prestabilite, vei putea observa o îmbunătățire a PPC-ului.

#5. Analiza raportului în funcție de locație

Un raport aproape nedescoperit, dar foarte util. Analizează numărul de conversii în funcție de regiunile în care se afișează anunțurile. Nu ezita să blochezi apariția unor regiuni care epuizează buget pentru click-uri și nu înregistrează conversii o perioadă lungă de timp. Mai târziu vei fi surprins de rezultate.

#6. Licitația per dispozitive

Dacă majoritatea click-urilor vin de pe dispozitivele mobile și acestea aduc conversii mai scumpe decât celelalte dispozitive, ar trebui să ajustezi sumele licitate pentru dispozitivele mobile. De asemenea, nu uita să ajustezi și pentru celelalte dispozitive. Acest lucru va determina costul pe conversie să fie mediu, iar bugetul tău va fi direcționat, de exemplu, la computerele de înaltă performanță și la dispozitivele de tip tabletă cu o rată de conversie mai mare.

#7. Dezactivarea campaniilor și cuvintelor cheie inactive

Analizează datele acumulate pentru campaniile Google Ads pentru o perioadă de cel puțin 3 luni. Încearcă să monitorizezi ratele de conversie și, în cazul costurilor ridicate, modificați bugetul în favoarea acelor campanii care aduc rezultate mai bune și viceversa. De asemenea, monitorizează cuvintele cheie, ajustează sumele licitate sau dezactivează cuvintele cheie care înregistrează număr mic de conversii sau deloc.

#8. Filtrează destinațiile de plasare în Rețeaua Display

Verifică periodic destinațiile de plasare a campaniilor din Rețeaua Display și continuă să ajustezi sumele licitate. Similar termenilor de căutare, listele destinațiilor de plasare se împart în bune și cele care cheltuie bani, iar filtrarea și excluderea celor inutile, va permite să-ți optimizezi mai eficient activitatea și să aduci rapid campania la un nivel optim. Dar trebuie să reții, că este important să ai suficiente date pentru a analiza destinațiile de plasare.

#9. Extensiile de anunțuri

Extensiile de anunțuri sunt un instrument care trebuie valorificat la maxim. Te ajută să obții mai mult spațiu în rezultatele căutării și, de asemenea, să împingi vizual rezultatele concurenților mai jos. Este mai mult decât recomandabil să completezi toate tipurile de extensii propuse pentru o experiență mai bună a utilizatorului. Statisticele arată că, extensiile măresc CTR-ul anunțului cu câteva procente, cresc numărul de click-uri și influențează pozitiv indicatorii de calitate.

#10. Indicatorul calității în Google Ads

Scorul de calitate reprezintă una din cele  mai eficiente modalități de reducere a costurilor și sporirea productivității. Acesta indică modul în care Google determină calitatea și relevanța publicității, utilizând factori precum calitatea anunțurilor, performanța paginii de destinație și rata de click. Toți acești factori informează Google dacă anunțul tău poate fi un rezultat bun pentru căutările utilizatorilor. Astfel, conturile ce prezintă un scor de calitate înalt, vor beneficia de poziții mai înalte pentru plasarea anunțurilor la un preț mai mic.

Înainte de final

Analizează datele, fă ipoteze, testează-le, verifică-le și, în timp, vei putea vedea rezultatul mult așteptat. Urmând acești pași îți vei optimiza nu doar costurile pentru publicitate, dar și contul Google Ads.

Să ai spor!

Vă sugerăm să lecturați și:

20 motive de ce trebuie să vii la un Curs Practic de Google Ads pentru începători

Astăzi e cel mai potrivit moment să aplici la un Curs Practic Google Ads pentru începători. Indiferent de domeniul tău de activitate, acest curs îți oferă posibilitatea să descoperi și să utilizezi cu succes instrumentele de creare a publicității în Google.

Citește mai mult 18.02.2019 666

Primii pași în Remarketing-ul din Google Ads

Multe și nebănuite sunt cauzele de ce o bună parte din vizitatorii unui site îl părăsesc în scurt timp și nu se mai întorc. Dacă ți se întâmplă și ție la fel, înainte să invoci mii de cauze și să cauți soluții acolo unde ele nu există, încearcă remarkenting-ul din Google Ads.

Citește mai mult 07.05.2019 363

Checklist: 10 PUNCTE importante pentru verificarea corectitudinii setării campaniilor Google ADS

Am conceput acest ghid pentru a fi suport informațional de încredere pentru orice specialist Google Ads, care vrea să fie sigur de calitatea lucrului pe care îl livrează, dar și pentru cealaltă baricadă - compania client.

Citește mai mult 27.03.2019 610