Ce-ar fi dacă publicitatea Google Ads ar dispărea?

Atenție! Acest articol este conceput din considerente pur curioase, imaginative și nu face referire la careva prognoze sau fapte concrete! 

De cele mai multe ori se întâmplă să înțelegem valoarea unui lucru doar după ce acesta dispare sau se transformă, atât de mult încât nu mai poate fi recunoscut. Omul are obiceiul de a se atașa și de a îndrăgi lucrurile care îi aduc plăcere sau beneficii reale. Iar pentru că publicitatea Google Ads este un instrument complex, funcțional și foarte util pentru afacerile noastre, ar fi greu să ne imaginăm cum ar fi dacă într-o zi ar dispărea. 

În acest articol am încercat să vizionăm despre cum ar fi viața noastră fără publicitatea Google Ads. Ai răbdare să citești până la final, vei afla multe informații interesante despre Google Ads și momentul lui!

La început a fost BackRub
 

Trebuie să recunoaștem că, în mare parte datorită Google, trăim într-un timp cu posibilități maxime. Părinții noștri n-au avut acest privilegiu. Acum 21 de ani, Google era un simplu website cu câteva butoane și era numit BackRub. Această denumire se referă la modul de funcționare a motorului de căutare - stabilirea relevanței unui website în funcție de numărul de backlink-uri.

Google a fost conceput pentru căutarea documentelor științifice pentru studenții de la Harvard, ca ulterior să ajungă să servească unei planete întregi. El știe să ofere consumatorului informația de care acesta are nevoie. În anul 2000, când Google a lansat serviciul de publicitate AdWords, lumea deja era în plină evoluție tehnologică. Lucru demonstrat de marile afaceri și business-uri mondiale, care au îmbrățișat imediat această inovație în materie de promovare. Ca mai târziu acest serviciu să întreacă orice așteptări și să devină o adevărată provocare față de care unii specialiști în marketing ar face un pas înapoi.

Ce s-ar întâmpla dacă Google Ads ar dispărea?
 

Această perspectivă ar putea aduce cu sine fie o inovație și mai mare, fie un colaps al lumii digitale. Ce ar fi dacă Google ar pierde veniturile stabile obținute din Ads, care în 2018 au atins cifra de 116 miliarde de dolari americani? Această sumă constituie cca 85% din veniturile totale ale companiei Google - 136,22 miliarde de dolari SUA. Dacă aceste sume ar dispărea din buzunarul companiei Google, ne dăm seama că aceasta ar căuta o nouă sursă de venit. De exemplu, această sursă ar putea fi preluarea unor comisioane pentru accesarea motorului său de căutare. Acest lucru ar reduce utilizarea generală a internetului și accesibilitatea informațiilor la nivel mondial. Cum atât mai mult va avea de suferit mediul de afaceri, care v-a trebui să revină la tehnici vechi de promovare ce presupun mai mult efort, timp și resurse financiare. 

Și dacă nu dispare?
 

Mereu trebuie privită și cea de-a doua parte a monedei - o posibilă evoluție și transformare totală a Google Ads, pentru că fiecare pas pe care l-a făcut până astăzi a fost doar înainte. Iar dacă e să urmărim logica evoluției și să încercăm să intuim următoarele schimbări ale acestui instrument, ne dăm seama că avem toate șansele să asistăm la o combinare uimitoare dintre tehnologii și serviciile Google. Iar în contextul apariției unor device-uri ultra dotate cu senzori de percepție al omului, publicitatea Google ar putea stabili necesitățile prompte ale consumatorilor, oferindu-le soluții promoționale, convenabile mediului de afaceri. De vis, nu?

Visul pare să devină realitate chiar azi, multe dintre căutările Google fiind vocale, eliberându-l pe om de necesitatea de a tapa. Să nu uităm nici de asistenții Digitali așa ca Siri de la Apple, Cortana de la Microsoft sau Alexa de la Amazon. Chiar dacă acum acestea nu sunt folosite în masă, spre anul 2020, 50% din căutările de pe net vor fi realizate în mod audio, preconizează comscore. Pare destul de real, mai ales că fiecare dintre noi deja cunoaște și încearcă această inovație. Potrivit Skyword până la sfârșitul acestui an, piața recunoașterii vocale va fi o industrie estimată în aproximativ 600 mln de dolari. Curios, nu? Aceste date ne spun că deja astăzi trăim într-o lume tot mai digitalizată și adaptată artificial necesităților cotidiene umane.

Dar cum rămânem cu emoțiile? Omul mereu a fost o ființă emotivă, iar istoria demonstrează că acțiunile sale sunt executate tot din prisma acestui aspect. Se vor combina oare reușit cele trei elemente - publicitatea Google, tehnologiile informaționale și inteligența emotivă? Cum ar putea arăta asta? Simplu, noi ne-am imaginat astfel - un robot sau device care știe să îți înțeleagă starea și emoțiile și poate să îți recomande soluții. Odată ce oamenii vor obține tot mai multă încredere în asemenea tehnologie, va fi ușor ca acesta să propună și soluții promoționale, asemănătoare afișărilor din Google Ads. Singura diferență ar putea fi principiul de selectare - cuvintele cheie ar putea fi înlocuite cu datele despre simțurile și gândurile omului depistate de device. Ce părere ai?

Concluzie
 

Indiferent de cum percepi acest exercițiu de imaginație, vrem să îți spunem că deja asiști la cel mai grandios moment al evoluției publicității Google, chiar dacă s-ar putea să nu sesizezi asta. Să nu uităm că publicitatea în primul rând este informație, iar aceasta pare să mai rămână actuală și foarte necesară omenirii. Astfel, șansele ca publicitatea Google Ads să dispară sunt aproape de zero, pe când o evoluție tehnologizată este pe cât se poate de reală.

Deci, ce zici?  Vrei să faci Google Ads? 

Vă sugerăm să lecturați și:

Studiu de Caz: Cum să dublezi vânzările atunci când micșorezi bugetul de 2 ori?

Dynamic Search Ads (DSA) - campaniile de acest tip se recomandă a fi implementate pentru site-uri de e-commerce sau site-uri mari și foarte mari, cu peste zece mii de produse.

Citește mai mult 27.05.2019 525

Primii pași în Remarketing-ul din Google Ads

Multe și nebănuite sunt cauzele de ce o bună parte din vizitatorii unui site îl părăsesc în scurt timp și nu se mai întorc. Dacă ți se întâmplă și ție la fel, înainte să invoci mii de cauze și să cauți soluții acolo unde ele nu există, încearcă remarkenting-ul din Google Ads.

Citește mai mult 07.05.2019 443

20 motive de ce trebuie să vii la un Curs Practic de Google Ads pentru începători

Astăzi e cel mai potrivit moment să aplici la un Curs Practic Google Ads pentru începători. Indiferent de domeniul tău de activitate, acest curs îți oferă posibilitatea să descoperi și să utilizezi cu succes instrumentele de creare a publicității în Google.

Citește mai mult 18.02.2019 901