5 trucuri care te ajută să creezi campanii Google Ads cu adevărat eficiente

Cu siguranță ai auzit că nu e deloc greu să creezi o campanie Google Ads, mai ales dacă ai deja cunoștințe despre cum funcționează marketingul online.

Într-adevăr, oricine poate crea o campanie Google Ads, însă nu oricine poate crea o campanie Google Ads cu adevărat eficientă. 

Ca să administrezi campanii Google Ads, ai nevoie de cunoștințe, de experiență, și în unele cazuri de abilități tehnice.

Atunci când faci primii pași în acest domeniu, totul pare simplu și ușor. Însă adevărul pe care nimeni nu ți-l spune este că nu e suficient să știi doar conceptele de bază. 

Azi vreau să îți arăt 5 trucuri care te ajută să creezi Campanii Google Ads cu adevărat eficiente, pe care s-ar putea să nu le cunoști încă, dar care te vor ajuta să obții rezultate mai bune pentru fiecare campanie pe care o setezi.

Trucul nr.1 - Campaniile de tip Search nu funcționează și pe Display


Primul lucru de care trebuie să ții cont, atunci când creezi o campanie pe cont propriu este să alegi un singur tip de campanie, în funcție de obiectivul pe care îl ai și de bugetul de care dispui.

Poate nu știi, dar atunci când alegi de exemplu să creezi o campanie de tip Search, automat vei avea bifat să se ruleze concomitent și campania de tip Display. Iar dacă nu observi acest lucru vei consuma buget, fără să obții și rezultate. 

Ce trebuie să știi: Rețeaua de tip Search și cea de tip Display au obiective diferite. Ca să obții rezultate ai nevoie să creezi campanii pentru fiecare rețea separat.

Dacă îți dorești mai mult trafic și mai multe conversii, sau dacă ai un buget mic este indicat să alegi rețeaua de tip Search.

Prin campaniile de tip Display deși vei obține mai multe clickuri, de cele mai multe ori acestea nu vor fi la fel de eficiente, iar astfel s-ar putea să cheltui în zadar bugetul pentru reclame. 

Dacă totuși vrei să testezi rețeaua Dispay, cel mai bine e să repartizezi un buget minim, ca să înțelegi dacă acest tip de campanie chiar îți va aduce conversii.

Trucul numărul 2: Măsoară eficiența fiecărei campanii


După ce creezi prima ta campanie, s-ar putea să urmărești indicatori precum: clickuri, conversii, sau CPC-uri. Însă asta nu este suficient ca să măsori cu adevărat eficiența unei campanii.

În primul rând, înainte de a crea o campanie ai grijă să determini un obiectiv clar și măsurabil pe care vrei să îl atingi.

Important: Ca să înțelegi dacă o campanie este eficientă sau nu, ține cont întotdeauna de ROI-ul (return of investment) acesteia.

Pentru a determina care este ROI-ul, ai nevoie să știi câte vânzări s-au generat în urma anunțurilor Google, și care a fost costul lor. ROI = Profit/Costuri

Dacă ROI-ul este pozitiv, atunci campania ta Google Ads este cu adevărat eficientă. Dacă ROI-ul este negativ, asta înseamnă că pierzi bani și trebuie să schimbi ceva.

Trucul nr.3: Nu te grăbi să mărești licitația ca să ajungi pe prima poziție în căutările Google 


Un alt aspect la care merită să atragem atenția este cât buget aloci ca anunțul tău să apară în primele poziții Google. Mulți cred că dacă vor mări licitația pentru CPC (cost per click), vor avea garantat o poziție de top în căutări.

Am văzut însă multe anunțuri pe poziția 4 sau 5 care au obținut multe clickuri și conversii, fără a mări licitația pentru CPC.

Ce trebuie să știi:  Nu este nevoie neapărat să fii pe prima poziție Google ca să ai rezultate din campaniile pe care le creezi.

 Înainte să ia o decizie finală, un potențial client va vizita mai multe site-uri și va face o comparație între ele. Astfel, dacă acesta va deveni client sau nu, nu depinde doar de locul pe care este plasat anunțul tău.

În plus, dacă mărești licitația, concurenții tăi vor ști asta, iar din toată situația va avea de câștigat doar Google, care va încasa mai mulți bani pentru acea campanie.

Trucul nr. 4: Ai grijă pe ce pagină trimiți tot traficul

Da, ai citit bine. Poate nu ești un expert în web development, dar trebuie să știi că pentru a avea o campanie cu adevărat eficientă nu e suficient doar să o setezi corect. Pagina pe care ajunge un potențial client este cel puțin la fel de importantă.

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face este să trimiți tot traficul pe pagina principală a site-ului tău, iar acolo să nu fie menționate detaliile despre produs. 

Dacă faci asta, unui potențial client îi va fi foarte dificil să găsească informația de care are nevoie, iar în cele din urmă va părăsi pagina. 

Asta înseamnă că ai plătit în zadar pentru click-ul său.

Ce trebuie să știi: E recomandat să trimiți traficul pe o pagină de vânzare dedicată, unde un potențial client să găsească informația pe care ai promis-o în anunț. 

Dacă pagina e bine structurată, îți va fi mai ușor să obții mai multe conversii, iar campaniile tale vor fi cu adevărat eficiente.

Trucul nr. 5: Fă mai multe teste și optimizează fiecare Campanie.

Atunci când creezi o campanie, adaugă cel puțin 3 anunțuri pe care să le testezi, și investește majoritatea bugetului doar în cel care a funcționat cel mai bine. Google va aprecia pozitiv faptul că vei adăuga această cantitate minimă de anunțuri.

Ai putea testa de exemplu titlul, URL-ul, descrierea anunțului sau CTA-ul. Însă nu fă greșeala să testezi totul în același timp, pentru că nu vei ști ce funcționează mai bine.

Ai putea începe prin a testa mai multe opțiuni de titlu. Când vei avea suficient de multe date, pune pe pauză anunțurile care nu funcționează la fel de bine, și lasă-l activ doar pe cel câștigător.

În continuare, adaugă alte 3 anunțuri și testează o altă variabilă. Alege să testezi de data aceasta descrierile anunțurilor, și să vezi care va funcționa cel mai bine.

Soluția pe care ți-o propun ca să creezi campanii Google Ads cu adevărat eficiente.

Dacă ții cont de aceste trucuri, cu siguranță vei reuși să îmbunătățești unele aspecte ale campaniilor Google Ads pe care le creezi.

Dar știu din propria experiență că aceste trucuri ar putea să nu fie suficiente. Asta pentru că îți va fi greu să știi cu certitudine când și cum să le aplici.

Vestea bună este că în ultimele 6 luni am lucrat la crearea  Cursului Online: Învață cum să creezi campanii Google Ads cu adevărat eficiente.

Este primul Curs Online Google Ads din Moldova, și îl lansăm oficial pe data de 21 octombrie.

Am adunat toată experiența mea de 6 ani ca trainer și expert în Google Ads, în acest curs online, pe care îl poți parcurge în ritmul tău, indiferent de locul unde te afli.

Iar după doar 6 săptămâni, vei putea crea Campanii Google Ads cu adevărat eficiente.

Iată ce vei obține după ce parcurgi cursul:

  • Vei putea administra Campanii Google Ads cu mai multă încredere.

  • Vei ști exact cum să optimizezi fiecare Campanie, ca să obții rezultate mai bune.

  • Nu vei mai pierde timp ca să găsești informația de care ai nevoie ca să creezi o campanie Google Ads cu adevărat eficientă.

  • Vei administra eficient bugetul pentru reclamele Google Ads.

  • Vei deveni un expert Google Ads.

În plus, dacă alegi unul din pachetele premium sau VIP, vei primi bonusuri în valoare de peste 1000 de euro.

Iar veștile bune nu se termină aici. Primii 10 care aleg un pachet Premium sau VIP, vor primi un voucher de 50 de euro pentru curs.

Vreau să aflu mai multe despre curs

Vă sugerăm să lecturați și:

Nu sunt articole similare