Setarea Obiectivelor în Google Analytics - ghid practic și recomandări

Atunci când decizi să utilizezi site-ul tău drept activ principal în promovarea afacerii, setarea obiectivelor este primul lucru pe care trebuie să-l faci după setarea contului de Google Analytics. Acestea te vor ajuta să înțelegi cât de eficiente sunt campaniile de marketing, măsurând dacă traficul plătit și-a atins scopul/obiectivul, oricare ar fi acela. 

Până la finalul articolului vei învăța pas cu pas cum să setezi corect un obiectiv, dar și ce greșeli să eviți la setarea celorlalte. Să începem cu puțină teorie! 

Ce este un Obiectiv?
 

Un obiectiv reprezintă o acțiune importantă realizată de către utilizator în timpul vizitei lui pe site. Drept obiectiv putem seta acțiuni precum: descărcarea unui ghid, înregistrarea la newsletter, solicitarea de ofertă sau apel gratuit, efectuarea unei comenzi, instalarea unei aplicații mobile, etc.

Există 4 tipuri de Obiective Google Analytics:

Destinație – utilizatorul a ajuns la o anumită locație pe site, cum ar fi pagina de mulțumire după completarea unui formular;

Durată – utilizatorul a petrecut pe site un anumit interval de timp;

Afișări de pagini per sesiune – utilizatorul a vizitat un anumit număr prestabilit de pagini în timpul unei sesiuni;

Eveniment – utilizatorul a efectuat o acțiune stabilită ca eveniment, exemplu: a urmărit un videoclip, a făcut click pe un anumit buton pe site, etc.

Cum setăm un obiectiv în Analytics?
 

Partea practică e mai simplă decât crezi! Mai jos vom descrie pe pași un exemplu cum setezi unul dintre cele mai des întâlnite obiective - Trimiterea Formularului sau cum noi, specialiștii Google Ads, îi mai spunem Pagina de Mulțumire.

Aplică următorii 6 pași:

Primii 2 Pași 

Autentifică-te în contul Google Analytics. Click pe pictograma Administrator și mergi la coloana Vizualizare și selectează din listă Obiective

Pasul 3 

Click pe Obiectiv Nou

Pasul 4

Selectează opțiunea Personalizat

Pasul 5 

Introdu Numele Obiectivului și selectează pentru tip - Destinație

Pasul 6 

Fă un exercițiu de test pentru completarea formularului și completează în spațiul indicat partea a doua din url-ul paginii de mulțumire

Îți rămâne doar să Salvezi. Felicitări! Ai setat cu succes primul obiectiv de tip Destinație

Recomandare!  Deja din primele zile după setarea obiectivelor poți analiza primele statistici ale obiectivelor, dar și de pe ce canal au fost atinse acestea. Vezi în imaginea de mai jos unde găsești statisticele privind obiectivele în Google Analytics. 


 

Cum să eviți greșelile în setarea obiectivelor?
 

Utilizează tag-uri utm.
 

În secțiunea Flux de Obiective poți urmări statistici privind traficul organic, din campaniile Google Ads și rețelele sociale. Dacă ai campanii de promovare și pe alte platforme sau site-uri, utilizează tag-urile utm pentru a urmări traficul și de pe aceste surse, în caz contrar Google Analytics  le va raporta pe toate la categoria Altele. Pentru crearea tag-urilor utm te poate ajuta acest instrument Campaign URL Builder

Inserează codul de Tracking corect  pentru tot site-ul. 
 

Codul de urmărire oferit de Google Analytics este primordial în colectarea datelor de pe site. Verifică ca acesta să fie inserat pe toate paginile site-ului tău, în caz contrar Analytics le poate evita în crearea rapoartelor. De asemenea, evită dublarea acestui cod pe aceeași pagină, deoarece la fel îți poate oferi dat greșite. 

Atenție la casetele de inserare a adreselor url! 
 

Dacă completezi formularele de setare a obiectivelor din Analytics ține cont de structura acestora. Dacă în casetă există deja o formulă standart, ai grijă să o completezi doar cu informația necesară, fără să adaugi ceea ce platforma deja a inclus. Tot aici ai grijă de indicațiile scrise sub casetă - acolo este indicat exact ceea ce trebuie să incluzi. Acest tip de greșeală poate oferi date eronate despre site. 

Activează eCommerce Tracking în Analytics pentru magazin online. 
 

Dacă deții un site magazin, atunci trebuie neapărat să urmărești ca opțiunea de eCommerce Tracking în Analytics să fie activată. De asemenea asigură-te că platforma ta este corect setată și sincronizată cu Google Analytics, pentru că nu este suficient doar să o activezi din cont. Odată ce ai setat acest aspect, vei primi rapoarte care îți vor spune despre ce produse au fost adăugate în coș, impactul prețurilor, categorii de produse solicitate etc. 

Nu uita să inserezi codul de Remarketing! 
 

Dacă anterior, pentru a începe o campanie de Remarketing era nevoie de să setezi listele din Google Ads, acum poți face asta direct din Analytics utilizând codul contului tău. Mai multe despre campaniile de Remarketing citește aici

Nu-i așa că-i simplu? Să ai spor la obiective și rămâi aproape să afli cum setezi și conversiile în baza acestor obiective pentru campaniile Google Ads

Vă sugerăm să lecturați și:

Prima Ta Campanie Google Search

Suntem aici să te ghidăm și să-ți împărtășim mici secrete care te vor ajuta în experiența ta Google Ads chiar de la prima campanie. Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am învățat pe parcursul anilor, că fiecare campanie începe cu un check-list.

Citește mai mult 08.02.2019 823

20 motive de ce trebuie să vii la un Curs Practic de Google Ads pentru începători

Astăzi e cel mai potrivit moment să aplici la un Curs Practic Google Ads pentru începători. Indiferent de domeniul tău de activitate, acest curs îți oferă posibilitatea să descoperi și să utilizezi cu succes instrumentele de creare a publicității în Google.

Citește mai mult 18.02.2019 1721

11 instrumente testate și recomandate pentru un specialist Google Ads

De la apariția publicității PPC au fost inventate și reinventate o suită de  instrumente, care au menirea să ne ajute zilnic să depășim provocările din mediul online.

Citește mai mult 11.02.2019 1311