6 lucruri de care să ții cont atunci când alegi să lucrezi cu o agenție digital marketing

Atunci când trebuie să alegi o agenție, fiecare are plusurile și minusurile ei. Vestea cea bună este că există o mulțime de opțiuni.

Dar oare cum alegi una care să se plieze pe necesitățile tale?

Primul lucru pe care te sfătuim să îl faci este să fii foarte clar în rezultatele pe care vrei să le obții.

Înainte să începi a căuta o agenție cu care să lucrezi, fii sigur că ai stabilit problema pe care vrei ca aceasta să ți-o rezolve.

Cel mai rău lucru pe care poți face este să te gândești la soluții. Din păcate greșeala aceasta o fac foarte mulți antreprenori, fără să realizeze de fapt că e responsabilitatea agenției să vină cu soluții. Tot ce trebuie să știi tu, ca antreprenor, este cum vrei să arate succesul tău și după ce parametri să te conduci pentru a afla dacă ți-a reușit sau nu.

Spune acest lucru agențiilor pe care le inviți la licitație. Ei îți vor spune realitatea din domeniu și cum să îți îndeplinești cel mai bine obiectivele.

Agenție sau freelancer?

Există o mulțime de agenții digital marketing bune și o mulțime de freelanceri buni disponibili. Pentru a alege unul dintre ei trebuie să-ți pui câteva întrebări.

Cum vrei să lucreze? Cât timp ai pentru a-l petrece pentru gestionarea proiectului?

Pentru proiecte mai mari și mai complicate, o agenție va oferi o soluție holistică. Agențiile sunt, de obicei, formate din echipe de specialiști. Agențiile pot apela la un grup larg de resurse pentru a oferi rezultate, inclusiv gestionarea calendarului și a bugetului proiectului.

Este rar (dar nu imposibil) să găsești un singur freelancer cu un spectru larg de abilități de marketing digital. Cu toate acestea, dacă ai o experiență în managementul proiectelor, atunci poți gestiona mai mulți freelanceri.

De asemenea, poate dorești să perfecționezi sau îmbunătățești capacitățile tale interne. După cum am menționat mai sus, este puțin probabil să găsești toate abilitățile de marketing digital de care ai nevoie într-o singură persoană, dar poate poți utiliza resurse interne pentru a gestiona o zonă (de ex. social media) și apoi utilizezi resurse externe pentru alte nevoi.

Cercetează și întocmește o listă scurtă de agenții digitale

Deci, cum găsești agenția potrivită? Primul lucru pe care o să-l faci este să întrebi persoanele tale de contact care utilizează și ei servicii de marketing digital, în cine au încredere? Există cineva cu care au lucrat în trecut - poate la o companie anterioară - care ar putea fi de folos acum? Dacă au deja contacte cu agențiile și acestea nu sunt potrivite (pentru că sunt necesare anumite abilități de specialitate) cui le-ar recomanda?

Căutați pe Google și aruncați o privire și asupra paginilor lor de socializare - la urma urmei, o agenție digital marketing ar trebui să practice ceea ce predică! Ar trebui să „arate mai mult decât să spună”.

Încearcă să nu sari la agențiile cu site-ul cel mai strălucitor. De obicei, agențiile cu site-uri web foarte atrăgătoare ar putea să nu fie atât de aglomerate cu clienți pe cât și-ar dori! Concentrează-te pe studiile lor de caz - ce sunt capabili să demonstreze? Sunt credibili? Cel mai important, au obținut tipul de rezultate pe care dorești tu să le ai pentru afacerea ta?

Un alt aspect este dacă lucrează cu oricare dintre concurenții tăi. În unele cazuri, acest lucru poate fi bun. De exemplu, agențiile mai mari vor putea adesea să ofere echipe de proiect complet separate. Ar putea fi ideal dacă au instrumente și cunoștințe specifice pe o anumită piață verticală (de exemplu, automobile), deoarece vei folosi cunoștințe din industrie, precum și expertiză digitală.

Îți sugerăm să vezi o listă scurtă de cinci până la șapte agenții potențiale. Vorbește mai întâi cu ei la telefon sau prin e-mail și exclude orice persoană care nu răspunde rapid la anchetă.

Înțelege, dacă aceștia pot să te ajute înainte să îi întâlnești și cum vor să rezolve problemele tale? Au o strategie în spate? Cere să demonstreze acest lucru prin exemple, nu doar prin vorbe.

Evită orice agenție care vorbește, în primul rând, despre ei înșiși. Ar trebui să îți înțeleagă problemele, să nu îți spună cât de buni sunt ei pe nișa lor!

Stabilește o întâlnire la biroul lor

În această etapă, probabil că ar fi trebuit să restrângi agențiile la două sau trei opțiuni, poate oferindu-le o anchetă scurtă la care să răspundă.

Dacă îți vizitează biroul, agenția va trimite cei mai buni oameni. Îți vor oferi o impresie bună despre ei înșiși, dar nu neapărat despre serviciul complet pe care îl poți aștepta de la o agenție.

Dacă vizitezi biroul agenției, vei înțelege atmosfera. Vei înțelege dacă e un loc plin de pasiune concentrată și oameni energizați sau din contra...

Când cumperi servicii digitale, „cumperi” efectiv oamenii agenției. Vei obține timpul lor, cunoștințele și pasiunea lor. Având în vedere acest lucru, este vital să te întâlnești atât cu echipa din spate, pe cât și cu oamenii din față, adică managerul sau fondatorul. Printre altele, la Boomerang, suntem gata să te întâlnim cu tot ,,detașamentul’’.

Ce pot face ei, și nu poți face tu?

Aceasta este un lucru important, dacă știi valoarea banilor tăi. Nu angajezi o agenție pentru a face ceva ce tu sau echipa ta ați putea face.

De exemplu, în ciuda faptului că sunt dispuși să plătească pentru timp, la Boomerang sfătuim clienții să își aducă în ordine site-ul web. Astfel, bugetul ar fi cheltuit mai bine pentru servicii precum SEO, PPC, design grafic, etc. - domenii în care este nevoie de o abilitate digitală de nișă. În unele cazuri, a fost mai rentabil pentru client să angajeze pe cineva pentru a gestiona paginile web. Dacă există propuneri ale agenției pe care știi că le poți face pe plan intern, atunci scoateți-le de pe listă.

La final, indiferent de succesul pe care îl obții tu și agenția ta, încearcă să sărbătorești împreună succesul. Cele mai bune relații agenție - client sunt cele în care se dezvoltă un adevărat sentiment de parteneriat. Atunci când ai încrede în agenție, ca client, și agenția începe să gândească și să funcționeze ca o parte a propriei afaceri. În acel moment, ai cea mai potrivită echipă să lucreze cu tine. 
 

Vă sugerăm să lecturați și:

5 greșeli pe care le fac antreprenorii atunci când se promovează online

Cumva vestea că ai lansat o afacere se duce din gură în gură, găsești primii clienți, te ocupi personal de livrare, pe parcurs tot tu le răspunzi la întrebările pe care le au clienții tăi, și dacă ai noroc, primești și câteva recomandări. Dar asta nu durează mult timp, și apoi te întrebi: de ce nu ai mai multe vânzări?

Citește mai mult 2019-11-22 1747

Ce trebuie să știi despre SEO, Google ADS și Analytics?

Indiferent de domeniul de activitate, prezența pe Google a oricărei companii sau afaceri este obligatorie! Iar poziția pe Google trebuie să devină un punct forte! De ce?

Citește mai mult 2019-03-18 4433

Setarea Obiectivelor în Google Analytics - ghid practic și recomandări

Atunci când decizi să utilizezi site-ul tău drept activ principal în promovarea afacerii, setarea obiectivelor este primul lucru pe care trebuie să-l faci după setarea contului de Google Analytics.

Citește mai mult 2019-08-28 1455