Atenție, urmează și o istorie de succes!
Atunci când lansezi o afacere sunt o mulțime de procese de controlat: producerea, ambalarea, vânzarea, livrarea, suportul tehnic. Dacă pornești la drum cu un buget mic, nu îți permiți să îți creezi o echipă pentru fiecare proces în parte. De obicei, ca antreprenor te interesează ca procesul de producere sau de achiziție să fie bine pus la punct, iar de restul, încerci să ai grijă singur.
Și îți reușește la început. Cumva vestea că ai lansat o afacere se duce din gură în gură, găsești primii clienți, te ocupi personal de livrare, pe parcurs tot tu le răspunzi la întrebările pe care le au clienții tăi, și dacă ai noroc, primești și câteva recomandări. Dar asta nu durează mult timp, și apoi te întrebi: de ce nu ai mai multe vânzări?
Adevărul este că ai nevoie de o strategie de marketing pentru ca afacerea ta să fie una de succes pe termen lung.
Până a face publicitate pe Google, antreprenorul Roman Bolea - are un site pentru afacerea sa, dar nu se folosea de acest instrument, în rezultat nu îi aducea vânzări. Avea ceva timp de când era pe piață, iar clienții veneau fie din recomandări, fie din anunțurile pe care le posta pe unele platforme online.
Când a înțeles că metodele pe care le folosea nu îi aduceau progres, la recomandarea unor prieteni, și-a propus să încerce promovarea pe Google, care chiar aduceau rezultate, din spusele altora. Așa a ajuns printre cursanții Școlii Google Adwords.
,,La început mi-a fost greu, pentru că sunt multe detalii tehnice atunci când setezi o campanie de reclamă, pe care trebuie să le iai în considerare. Dar faptul că am avut pe cineva care m-a îndrumat pas cu pas, m-a ajutat să înțeleg tot procesul.’’
,,Dacă inițial vânzările erau de câteva sute de Euro pe lună, acum acestea au crescut de 4 ori, devenind practic serviciul nostru de bază.’’ – a încheiat Roman.
Citește și (Interviu) Valentina Șveț despre prima campanie Google Ads: așteptări, impresii, rezultate
În general, o afacere în ziua de azi poate fi creată chiar și de un student, deschizându-și un cont în Facebook, Instagram, făcând un Landing Page și promovându-se pe Google Ads.
Pentru o companie prezentă pe piață de mai mult timp este foarte important să fie prezentă și pe Google. Asta arată că compania este vie, lucrează pentru clienții săi și dorește să le fie la dispoziție inclusiv online.
După ce sute de cursanți au trecut pe la cursurile Școlii Google Adwords, majoritatea din ei manageri sau antreprenori, am observat o listă de greșeli pe care le fac atunci când vine vorba de reclamele Google.
Atunci când nu îți cunoști audiența, dar vrei să te promovezi pe Google pierzi oportunitatea să fii primul care apare pe Google atunci când clienții caută răspunsuri la întrebările lor.
Prin a-ți cunoaște publicul țintă, ajungi mult mai ușor la el. E nevoie să te pui în pielea clienților tăi pentru a le înțelege cu adevărat nevoile. Pentru că oamenii vor să salveze timp, atunci când caută răspunsuri la întrebări.
În plus, cunoscându-ți publicul salvezi și din timpul și banii tăi. De exemplu ai putea exclude cuvintele cheie pe are ei nu le caută, și folosi astfel Planificatorul de Cuvinte Cheie mult mai eficient.
Să faci un audit al concurenților face parte din strategia de promovare Google Ads, mai ales în momentul când creezi cuvintele cheie. Dacă ei deja o fac bine, să îi spionezi te va ajuta să setezi campanii și mai eficiente.
Pentru asta există deja tool-uri speciale, care te pot ajuta. Când nu te folosești de ele este ca și cum ai merge la pescuit cu o undiță obișnuită, într-un ocean plin de pești care nu neapărat vor prinde momeala.
Atunci când începi să te promovezi pe o platformă e bine să nu o faci cu ochii închiși sau doar de dragul de a o face. Pentru că s-ar putea să îți scape ceva important: alții deja sunt prezenți pe Google, iar dacă creezi campanii doar pentru a testa, foarte probabil doar vei arunca bani în vânt și vei rămâne cu convingerea universală: Google nu funcționează pentru mine.
Dacă știi bine ce faci, vei putea crea campanii convingătoare în doar câteva minute. Și nu contează nivelul de expertiză pe care îl ai, odată ce înțelegi cine e audiența și ce soluții caută.
Mulți antreprenori, din lipsă de timp sau din motiv că le pare prea complicat, preferă să lase campaniile Google pe mâna angajaților sau a unui freelancer. În consecință, de multe ori se pierd bugete mari doar din cauza ignoranței antreprenorului de a cunoaște și superviza un proces nu atât de complicat.
Nu întotdeauna e nevoie să devii un expert Google pentru a înțelege esența campaniilor care sunt lansate. Să faci un curs de inițiere în Google Ads sau să apelezi la un expert care să te inițieze ar putea reprezenta un pas util nu doar pentru a obține rezultate mai bune, dar chiar și pentru a te lansa cu succes pe o piață online aglomerată cu tot felul de produse.
În zilele de azi nu este suficient doar să știi a crea o reclamă. La fel de important este să scoți concluziile potrivite din ea, în urma unei analize mai ample. De exemplu pentru reclamele reușite ai putea lansa o campanie de remarketing, iar pentru reclamele cu costuri per click ridicat, ai ști să le elimini și să ceri sau să creezi singur altele mai bune.
Fără o instruire de bază nu doar că cheltui mai mulți bani, care nici măcar nu știi pe ce se duc(atunci când altcineva îți face reclamele), dar pierzi și clienți, care aleg produsele concurenților care le ies primele în rezultatele de căutări.
Promovarea online este la moment cea mai importantă strategie de vânzări. Să o ignori sau să nu cunoști procesul, fie că alegi o platformă precum Google, Facebook, sau Instagram, înseamnă să riști să pierzi bani și clienți care ar fi putut să aleagă produsele tale.
De aceea recomandarea noastră, pe care o facem antreprenorilor este ca mai întâi să învețe de sine stătător procesul, și abia mai apoi să angajeze un freelancer sau un expert care să îi ducă reclama. Iar cel mai rapid mod de a învăța este atunci când înveți de la alții.